Så använder du Vården.se

Vi på Vården.se vill hjälpa dig att göra ett aktivt val till ett friskare liv och med hjälp av söktjänsten så är det lätt gjort. Du behöver bara gå igenom tre steg, 1. Sök 2. Jämför 3. Boka!

1. Sök

Det enklaste är att använda sökrutan på startsidan, fyll där i vilket vårdområde som du söker en behandling inom, till exempel "Tandvård". Du skickas då till en sökresultatsida, där alla mottagningar och behandlingar inom tandvård finns.

Välj sedan på vilken plats du vill att mottagningen/behandlingen skall finnas, till exempel "Örebro".

Du får då en lista med de mottagningar/behandlingar som finns inom ditt valda vårdområde och på din valda plats.

2. Jämför

Klicka på den behandling/mottagning som du tycker verkar mest relevant för dig och läs om hur de arbetar etc. Gå gärna in på flera för att kunna jämföra, vi vill att du ska ha fått all information innan du bestämmer dig.

3. Boka

När du sedan hittat en mottagning kan du klicka på det som vi kallar "Bokningsförfrågan". Svara då på de frågor som kommer upp och skicka iväg formuläret så kommer du inom kort att kontaktas av mottagningen. Alternativt så ringer du mottagningen och bokar en tid, berätta gärna att du hittat dem via Vården.se.

När du gjort ditt besök hos mottagningen är det väldigt bra om du går tillbaka till oss på Vården.se och ger ditt betyg och omdöme om besöket. På det sättet hjälper du andra som har samma behov som du!

Vi hoppas vi kan hjälpa dig med att göra ett aktivt val till ett friskare liv!