Sveriges största samlingsplats för legitimerad vård och hälsa

Vården.se startade 2012 för att göra det enklare och snabbare för människor att hitta, jämföra och boka vård. Idag kan vi stolt säga att vi är Sveriges största samlingsplats för legitimerad sjukvård och hälsa och fyller en värdefull roll i det svenska sjukvårdssystemet.

Vi har förmånen att leva i ett land där vi människor själva har rätt att välja vårdgivare. Det är inte alla som känner till det och det har tidigare inte varit helt lätt att hitta och jämföra vårdgivare. Vården.se har en viktigt roll i att utbilda människor kring vilken vård man har rätt till och hur sjukvårdssystemet fungerar. Vi är mest kända för att ha Sveriges bästa söktjänst för legitimerad vård och hälsa. Hos oss finns idag över 18 000 legitimerade vårdgivare och besökarna kan enkelt hitta, jämföra och boka vårdbesök efter sina preferenser.

Tryggt och säkert med legitimerade vårdgivare

I Sverige är Socialstyrelsen den myndighet som har ansvar för att granska vård och omsorg. För att säkerställa kvalitet av den vård som besökarna hittar och bokar genom oss följer vi Socialstyrelsens rekommendationer och har endast med vårdgivare som godkänts av dem.

Företagsfakta

Vården.se drivs av det svenska företaget Vården Online Sverige AB, med kontor i Stockholm. Vi är helt egenfinansierade då vi drivs i privat regi. Våra intäkter kommer från vårdgivare som via Vården.se informerar patienter om deras tjänster och produkter.

Vården.se i siffror 2021

18 000 +