Vården.se är en digital samlingsplats för dig som vill hitta rätt vård. Det kan lätt bli överväldigande med all information som finns när man ska välja vårdgivare själv. Vår uppgift är förenkla för dig genom att samla all legitimerad vård i Sverige. På Vården.se kan du enkelt söka, jämföra och boka tid hos den vårdgivare som passar dig bäst. Vi tycker att alla ska ha möjlighet att välja vård utifrån sina behov och personliga preferenser.

Vi har funnits sedan 2012 med syftet att samla alla vårdgivare i Sverige på en plats.

Vården.se i siffror 2021

18 000 +
vårdgivare
350 000 +
besök per månad
16 000 +
publicerade omdömen

Vår vision

Vi vill att alla människor i Sverige ska bli och förbli friska.

Detta vill vi uppnå genom att ge patienter möjligheten att söka, jämföra och boka den vårdgivare som passar dem bäst. Vi möjliggör för patienter att lämna omdömen om vårdgivare som de har besökt, för att hjälpa andra att hitta den bästa vården. Dessutom vill vi ge patienter kunskap att göra hållbara hälso- och vårdval genom våra guider inom alla vårdområden. På så sätt kan vi se till att patienter hittar rätt vård på en gång, vilket vi tror på sikt bidrar till ett bättre sjuksystem, färre sjukdagar – och ett friskare Sverige.

Våra värdeord

Enkla. Vi strävar efter att förenkla för patienter, så det ska gå lätt att hitta vårdgivare och att förstå informationen på vår hemsida.

Ansvarsfulla. Målet är att hjälpa människor hitta rätt vård. Därför tar vi ansvar för att all information är korrekt, uppdaterat och att vi guidar patienter rätt.

Engagerade. Alla våra medarbetare brinner för samma sak: att göra vårdsökandet enklare för patienter och att bidra till ett friskare Sverige. Det gör att vi är hjälpsamma och vill allas bästa, både för besökarna och de vårdgivare som syns på vår sida.

Mänskliga. Vi har alla behövt söka vård någon gång och våra medarbetare på Vården.se vet precis hur svårt det ibland kan vara. Därför utgår vi från våra besökares bästa när vi utvecklar vår söktjänst så den är enkel för alla att använda.

Företagsfakta

Vården.se drivs av det svenska företaget Vården Online Sverige AB, med kontor i Stockholm. Vi är helt egenfinansierade då vi drivs i privat regi. Våra intäkter kommer från vårdgivare som via Vården.se informerar patienter om deras tjänster och produkter.

Senast uppdaterad: 13 januari 2021