Munsårssalva med 2i1-effekt

Är ditt munsår på väg att bryta ut eller har munsårsblåsorna redan kommit? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med dubbelverkande effekt som både kan stoppa munsåret innan det bryter ut och behandla munsåret om det är aktivt.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Snabb lindring vid akut bihåleinflammation

Lider du av förkylning med akut bihåleinflammation? Otrinex är en receptfri nässpray som har en avsvällande effekt som gör att du kan andas lättare samtidigt som den lättar på symtomen. Effekten av Otrinex märker du redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Vill du få en bättre munhälsa?

Använder du tandtråd, mellanrumsborstar eller tandstickor som komplement till tandborstningen? Om inte så kan vi berätta varför du ska göra det och vikten av förebyggande tandvård!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Vårdcentral i fickan

Min Doktor är Sveriges första och största vårdcentral på nätet. De erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig. Deras läkare ställer diagnos, skriver remisser och recept vid behov – precis som din fysiska vårdcentral.

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Var ditt nyårslöfte att sluta röka?

Glöm inte att du fortfarande har tre månader på dig! Med hjälp av Nicotinells metod 7 Keys to Quit kan du få verktygen att lyckas bli rökfri – en gång för alla!

Innehåll från Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik teknik vid linsoperationer

Funderar du på att korrigera din syn eller ska du opereras för grå starr? Novius Ögonklinik är unika i Sverige med sin linsoperationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

Behöver du träffa en barnmorska?

Vill du ha preventivmedelsrådgivning eller behöver du förnya ditt recept? Genom appen Min Doktor kan du träffa en barnmorska var du än befinner dig och när det passar dig!

Vården.se i samarbete med Min Doktor.