Sök vårdgivare

Sökikon

1. Sök

Jämförikon

2. Jämför

Jämför de olika vårdgivarna och välj den som passar dig.

Bokaikon

3. Boka

• Södertäljekirurgen

15:46 - 22 aug, 2017 - Jenny

Otroligt trevlig och kompetent dr. Inga väntetider. Rekommenderas!

• Sant Elias Klinik

13:29 - 22 aug, 2017 - Madeleine Smedberg Mrdjen

Alltid lätt att få tid. Mycket duktig och informativ.

• FertilitetPlus

13:21 - 22 aug, 2017 - Tina

Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel!

• Engelbrekts Kiropraktorcenter

13:08 - 22 aug, 2017 - Kjell Karlsson

Om du har problem med hälsporre o inte blivit bra med konventionell be...

• Närhälsan Strömstad rehabmottagning

10:32 - 22 aug, 2017 - Kristina Johansson

Underbar personal, proffsig, vänlig, peppande, leende, hjälpsam .........

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalysen visade att allt var normalt

Linn hade under det senaste året valt att göra en livsstilsförändring genom nya träningsrutiner och nytt kostschema. Werlabs gjorde att hon fick en helhetsbild av sitt nya hälsotillstånd genom ett enkelt blodprov.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Ahum

Rätt terapeut för dig

Hitta rätt terapeut kan vara knepigt eftersom det finns en mängd olika behandlingsmetoder och terapeuter. Ahums unika matchningssystem hjälper dig att hitta rätt psykolog eller psykoterapeut utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Läkarbesök när och var du vill

Min Doktor är Sveriges första och största vårdcentral på nätet. De erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig. Deras läkare ställer diagnos, skriver remisser och recept vid behov – precis som din fysiska vårdcentral. Min Doktor har öppet dygnet runt alla dagar i veckan, vilket gör att du alltid har en läkare tillgänglig.

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Hälsokontroller på nätet

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. All remisshantering sker digitalt och dina värden samt resultat sparas i en onlinejournal som du alltid har tillgång till för att kunna följa dina värden över tid. Det gör att du kan få förståelse för din hälsosituation och tidigt fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Behandling av munsår

Behandling av munsår

Munsårssalva med 2i1-effekt

Är ditt munsår på väg att bryta ut eller har munsårsblåsorna redan kommit? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med dubbelverkande effekt som både kan stoppa munsåret innan det bryter ut och behandla munsåret om det är aktivt.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik teknik vid linsoperationer

Dags för en linsoperation?

Funderar du på att korrigera din syn eller ska du opereras för grå starr? Novius Ögonklinik är unika i Sverige med sin linsoperationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

Annons. Barnmorska i fickan

Min Doktor - Barnmorska

Behöver du träffa en barnmorska?

Vill du ha preventivmedelsrådgivning eller behöver du förnya ditt recept? Genom appen Min Doktor kan du träffa en barnmorska var du än befinner dig och när det passar dig!

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Sluta röka med Nicotinell

Trappa ner

Trappa ner rökningen i sommar!

För att lyckas sluta röka är det ofta bra att trappa ner istället för att sluta tvärt. Med hjälp av Nicotinells nikotinläkemedel kan du trappa ner i lugn och ro i sommar!

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell Mint 2mg tuggummi och Nicotinell Mint 1 mg sugtabletter med nikotin är receptfria läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Annons. Förebyggande tandvård

Plackers

Vill du få en bättre munhälsa?

Använder du tandtråd, mellanrumsborstar eller tandstickor som komplement till tandborstningen? Om inte så kan vi berätta varför du ska göra det och vikten av förebyggande tandvård!

Innehåll från Plackers.

Guider & Artiklar

Valfrihet i vården

Många län har infört valfrihet i vården, inom flera områden kan du välja vilken vårdgivare som ska utföra din vård.

Att välja tandläkare

Det är fritt val av vårdgivare inom tandvård. Vad innebär det och vad ska man tänka på när man väljer tandläkare?

Privattandläkarna

Läs om samarbetet med Vården.se som du som medlem av Privattandläkarna kan ta del av.

Engagera dig mera

Läs om varför det är viktigt att vi alla engagerar oss i sjuk- och friskvården.