Sök vårdgivare

Sökikon

1. Sök

Jämförikon

2. Jämför

Jämför de olika vårdgivarna och välj den som passar dig.

Bokaikon

3. Boka

• Solna Ortopedmottagning

13:50 - 21 apr, 2017 - Margit A

Jag kom hit med smärta och gick härifrån smärtfri. Mycket trevligt bemötande av både bokningspersonal och läkare.

• Husläkaren Kungsladugård Roland Arvidss...

00:20 - 21 apr, 2017 - Margareta Sturemyr

Mycket kompetent behandling både från sjuksköterskan till läkaren.Har fått rätt medicinsk behandling plus relevant information, vilket resul...

• Protandvården - Tandläkare Dena

18:19 - 20 apr, 2017 - Sundus

Kunnig, säker och trevlig tandläkare. Ärlig och hjäpsam människa.. En tandläkare att lita på.. Jag tycker att beskrivningen professionellt s...

• Jourcentralen Norrköping

15:04 - 20 apr, 2017 - Cai "Armbågen" Öjring

Fantastisk personal. 👍

• Sant Elias Klinik

14:27 - 20 apr, 2017 - J. A.

Har vart en stamkund hos dem flera år! Underbar och kunnig läkare, r...

Behandling av munsår

Behandling av munsår

Munsårssalva med 2i1-effekt

Är ditt munsår på väg att bryta ut eller har munsårsblåsorna redan kommit? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med dubbelverkande effekt som både kan stoppa munsåret innan det bryter ut och behandla munsåret om det är aktivt.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Enklare väg till terapi

Ahum

Rätt terapeut för dig

Hitta rätt terapeut kan vara knepigt eftersom det finns en mängd olika behandlingsmetoder och terapeuter. Ahums unika matchningssystem hjälper dig att hitta rätt psykolog eller psykoterapeut utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Läkarbesök när och var du vill

Min Doktor är Sveriges första och största vårdcentral på nätet. De erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig. Deras läkare ställer diagnos, skriver remisser och recept vid behov – precis som din fysiska vårdcentral. Min Doktor har öppet dygnet runt alla dagar i veckan, vilket gör att du alltid har en läkare tillgänglig.

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Hälsokontroller på nätet

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. All remisshantering sker digitalt och dina värden samt resultat sparas i en onlinejournal som du alltid har tillgång till för att kunna följa dina värden över tid. Det gör att du kan få förståelse för din hälsosituation och tidigt fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Lindring vid akut bihåleinflammation

Sluta röka

Snabb lindring vid akut bihåleinflammation

Lider du av förkylning med akut bihåleinflammation? Otrinex är en receptfri nässpray som har en avsvällande effekt som gör att du kan andas lättare samtidigt som den lättar på symtomen. Effekten av Otrinex märker du redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik teknik vid linsoperationer

Dags för en linsoperation?

Funderar du på att korrigera din syn eller ska du opereras för grå starr? Novius Ögonklinik är unika i Sverige med sin linsoperationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka

Stå emot cigaretterna i vårsolen

Att sluta röka ger många positiva effekter både på kort och lång sikt. Här berättar vi mer om just de kortsiktiga effekterna så att du får igång din motivation och står emot cigaretterna i vårsolen!

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Guider & Artiklar

Valfrihet i vården

Många län har infört valfrihet i vården, inom flera områden kan du välja vilken vårdgivare som ska utföra din vård.

Att välja tandläkare

Det är fritt val av vårdgivare inom tandvård. Vad innebär det och vad ska man tänka på när man väljer tandläkare?

Privattandläkarna

Läs om samarbetet med Vården.se som du som medlem av Privattandläkarna kan ta del av.

Engagera dig mera

Läs om varför det är viktigt att vi alla engagerar oss i sjuk- och friskvården.