Kuratorvägen 2b, Umeå

Besök hos ortoped

Varmt välkommen till Capio Sports Medicine i Umeå!

Sports Medicine har nu blivit Capio Sports Medicine i Umeå! Du hittar oss fortfarande på Kuratorvägen 2b, med samma personal och vårdutbud. Här får du hjälp av skickliga ortopeder och fysioterapeuter som är speciellt inriktade på idrottsmedicin. All personal har lång erfarenhet av att behandla och rehabilitera olika symtom och skador i kroppen. Vi erbjuder vård av hög kvalitet och behandlar cirka 2000 patienter varje år.

Capio Sports Medicine i Umeå är vana att ta hand om både elitidrottare och privatpersoner. Oavsett hur litet eller stort ditt besvär känns, får du hjälp att komma tillbaka till en smärtfri vardag!

Capio Sports Medicine i Umeå erbjuder korta väntetider

Vår ambition är att erbjuda korta väntetider för undersökning och behandling av olika skador och sjukdomar, så att du ska kan bli fri från dina besvär så snabbt som möjligt. Hos oss kan du få remiss till privat röntgen, och får undersökningen utförd inom något dygn.

Det här kan vi hjälpa till med

Våra ortopeder och fysioterapeuter har ett nära samarbete och hjälper till med de flesta skador och sjukdomar i kroppens muskler och leder. Du kan till exempel på hjälp med:

• meniskskada
  • hammartå
  • hopparknä
  • axelvärk
  • hälseneproblem.

Välkommen att boka en tid hos oss på Capio Sports Medicine i Umeå!

Informationen uppdaterades 13:10 - 22 feb, 2023

27 mar, 2024

Haft stora besvär med mitt vänstra knä i flera år. Blev inte erbjuden någon hjälp av Region Västernorrland. Kontaktade Capio Sports Medicine i Umeå 12/1-24. Den 16/1 åkte jag till Umeå för magnetröntgen och träff med läkare. 24/1 blev jag opererad, mindre än två veckor efter första kontakt. Jag har verkligen fått tillbaka livet, nu kan jag återigen gå obehindrat, efter att ha haltat omkring med stor smärta i 2 år. Det som förvånar mig mest är hur billig en sådan operation är. Totalkostnad för allt stannade på 25 000kr, ett billigt pris för att få tillbaka livet!

24 mar, 2023

Det mest professionella mottagandet jag någonsin fått inom vården och det skriver jag med rätt många skador över åren. Sökte hjälp för total ruptur av hamstringmuskler då jag upplevde att ordinarie vård inte fullt hade koll på denna typ av skada i och med extremt långsam hantering och bristfälliga överlämningar mellan avdelningar. Capio Sports Medicine gjorde snabb och grundlig bedömning och jag kommer nu att opereras av deras team. Kan verkligen rekommendera att söka hjälp här vid skada.

18 nov, 2022

Jag var till ortopeden för över 1 månad sen när jag fick bryta VM p.g.a. värk i benen och bestämde mig för att vända mig till privatkliniken för att få idrottsinriktad och snabb vård. Ortopeden kom inte fram till något så han skulle analysera mina gamla röntgenbilder från NUS och höra av sig. Veckor gick och jag fick inget svar trots att fakturan hade kommit. Besväret blev bara värre och vissa nätter kunde jag inte ens sova. Jag ringde dit flera gånger och varje gång fick jag samma svar att Per skulle ringa tillbaka snarast. Senast lovade de lägga ärendet som akut. Nu har det gått ÖVER 1 MÅNAD

20 maj, 2022

Vi har använt Sportmedicine under flera år som Klubb (Umeå BSKT) och det har alltid funkat superbra. Läkare, physio, bokning...allt har funkat perfekt

20 maj, 2022

Fick en tid för besök väldigt snabbt, fantastiskt bemötande i receptionen och lika bra av både sjukgymnast och läkare! Kan varmt rekommendera ett besök