Göteborg

Läkarbesök

Vaccination

Covid-test antigen, Covid-test PCR och Vaccination Covid-19 är gratis. Covid-test antigen + reseintyg kostar 649 kr

BVC

Gratis

Välkommen till Hälsa Hemma Göteborg - Vårdcentralen som du får snabb kontakt med!

Hälsa Hemma är vårdcentralen som du enkelt kommer i kontakt med. Du möter din läkare eller sköterska via chatt eller videomöte i Hälsa Hemma-appen och får hjälp inom 10 minuter. Skulle det behövas kommer din läkare eller sköterska hem till dig. Har du akuta besvär får du naturligtvis hjälp omedelbart - i hemmet.

Hälsa Hemma vårdcentral är del av vårdvalet i Västra Götalandsregionen vilket innebär att du väljer Hälsa Hemma som vilken annan vårdcentral som helst.

Det här kan Hälsa Hemma vårdcentral hjälpa dig med

Till Hälsa Hemma kommer du med alla typer av medicinska besvär. Det kan röra sig om allt från enklare åkommor till allvarligare problem, eller kroniska sjukdomar. Hälsa Hemma har både diabetes- och astma-/KOL-sköterska tillgänglig. Det finns flera mobila läkare och sköterskor som rullar i Göteborgsområdet, kanske har du sett de rosa bilarna?

Så fungerar Hälsa Hemma vårdcentral

När du laddat ner appen trycker du på den stora rosa knappen på startskärmen för att starta ett nytt ärende. Du får då kontakt med din läkare eller sköterska som normalt svarar inom några få minuter. Berätta vad som besvärar dig, ta bilder eller video som du enkelt skickar till din doktor i appen. Ofta får du hjälp direkt via det digitala mötet men ibland behövs ett fysiskt möte. Din läkare eller sköterska kan ofta komma hem till dig inom några dagar, och självklart möter du samma doktor eller sköterska varje gång.

BVC hos Hälsa Hemma

Hälsa Hemma erbjuder också BVC! Ditt barns utveckling följs hemma hos dig fram till och med att barnet fyllt 6 år. När din barnsjuksköterska inte är hemma hos dig når du denne enkelt och snabbt via Hälsa Hemma-appen. När det är dags för hälsokontroll kommer sköterskan helt enkelt hem till er - så slipper ni väntrummet.

Läs mer om Hälsa Hemma vårdcentral.

Varmt välkommen till oss på Hälsa Hemma vårdcentral i Göteborg!

Informationen uppdaterades 17:02 - 17 jan, 2024

13 apr, 2024

Dom är duktiga på marknadsföring och reklam. Man får ett vänligt bemötande med en massa smileys. 🙂😍 Man blir hyfsat snabbt bemött i en chatt först oftast en patientkontakt, efter några timmar en sköterska och eventuellt en läkare om ytterligare några timmar. Har du en fråga kan dom eventuellt göra en videointervju, men skulle det besökas ett riktigt hembesök för att ta ett blodprov eller liknande hittar dom alla möjliga sätt att dra ut på tiden, avleda och fördröja. Rekommenderar ingen att låta sig fördelas av reklamen. Stor varning. Dåliga erfarenheter.

21 feb, 2024

Jag har listat mig hos hälsa hemma och trodde jag kunde få hjälp där och komma i kontakt med en läkare. En person kontaktade mig via chatt. Han ställe frågor och jag skrev och skrev i flera dagar. Bad honom om ett telefonsamtal och att det känns mycket bättre för mig att svara och berätta. Nej inget telefonsamtal. Han bara fortsatte ställa frågor via chatt. Jag tror jag svarade på säkert minst 20 frågor. Jag skrev t.o.m att jag inte orkar svara på hans frågor och känns jättejobbigt. Men han bara fortsatte. Han var inte läkare. Ingen lyhördhet och respekt alls. Jag listat mig på en annan vc.

13 mar, 2024 Hälsa Hemma vårdcentral i Göteborg svarade:

Hej! Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd. Vi kan så klart inte kommentera något som rör just din medicinska situation, eller ens kommentera om du har varit patient eller inte hos oss eftersom vi har full sekretess. Det blir därför omöjligt att så här offentligt kommentera just ditt ärende. För att utföra en patientsäker vård samt att ge våra patienter bästa vårdkvalitet behöver vi ställa frågor till våra patienter. När man startar ett ärende i Hälsa Hemma-appen kan man välja om man önskar att bli uppringd eller om man vill skriva med oss. Vi önskar dig allt gott! 🌸

7 okt, 2022

Bästa VC jag haft. Supertrevliga, duktiga, lyhörda, noggranna. Ett stort plus att man kan boka hembesök för den hjälp man behöver. Superbra när man har små barn hemma! Att ta spruta när man är liten är iallafall betydligt bekvämare för vår dotter i hemmets lugna vrå än på en vårdcentral! Toppen verkligen!

6 okt, 2022

Super bra

6 okt, 2022

Personlig och bra service! Mycket trevlig personal

Möt oss i appen

Drop-in-tider