Vården i dina händer – så funkar det!

Vården i dina händer – så funkar det!

2023-04-18 | Nytt på Vården.se, Så funkar vården

På Vården.se finns alla legitimerade vårdgivare samlade på ett och samma ställe, för att du smidigt och enkelt ska kunna söka, jämföra och boka tid hos en vårdgivare som passar just dig och dina behov.

Doktor Mikael Sandström slår leende ut med armarna

I Sverige finns över 18 000 legitimerade vårdgivare, och du har själv rätt att välja vem du vill gå till. Detta är ett privilegium, men det kan också kännas svårt att hitta i “vårddjungeln” och veta vilken vård man har rätt till. Därför har Vården.se har samlat alla legitimerade vårdgivare på ett och samma ställe, för att det ska bli lättare för dig att ta grundade beslut kring din vård.

Så använder du Vården.se

På Vården.se finns flera sätt att hitta rätt vård för just dig. Du kan enkelt navigera dig fram med hjälp av menyn, men du kan också söka fritt på vårdgivare, behandling eller symtom i vår sökmotor.

Med hjälp av sökfiltren kan du söka utifrån vilken plats i Sverige du befinner dig, och enkelt se både vilka mottagningar som har öppet just nu och vilka som har lediga tider. Därefter kan du jämföra vårdgivare och boka tid på en mottagning som passar dig – direkt på hemsidan!

På Vården.se kan du bland annat boka tid hos

• naprapat
  • tandläkare
  • psykolog
  • hudläkare
  • gynekolog
  • urolog
  • optiker.

Du kan även snabbt och enkelt förnya recept direkt på Vården.se.

Vården.se har också ett stort utbud av guidande material, för dig som vill lära dig mer om till exempel ett visst symtom, egenvård för ett besvär, en behandlingsmetod eller vad vården kostar.

Kort och gott – Vården.se ger dig alla förutsättningar för att ta vården i dina händer!

Har du frågor om vård?

Det kan vara svårt att hitta rätt i vårddjungeln, men nu har du möjlighet att ställa en fråga till vår egen husläkare Doktor Mikael Sandström. Här kan du läsa mer och ställa din fråga!

Publicerad: 13 januari 2023 kl 15:52
Uppdaterad: 18 april 2023 kl 09:42

5 Kommentarer

2023-02-07

Karin Andrén skrev:

Ser fram emot nyhetsbrev.

2023-07-04

Anna-Lena skrev:

Ser fram mot informationen.

2023-07-12

Pia skrev:

Väntar än

2023-12-23

Kerstin skrev:

Är det doktor Sandström som gör reklam för Keno 2 bantningstabletter på facebook och instagram

2024-04-15

Magdalena skrev: