Rehabiliteringsmedicinska avdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Rehabiliteringsmedicinska avdelningen Mälarsjukhuset

, Eskilstuna

Kungsvägen 42, 633 49 Eskilstuna, 63188 Eskilstuna

Rehabiliteringsmedicinska avdelningen har 6 vårdplatser på Mälarsjukhuset för slutenvårdsrehabilitering.
Remissförfarande för inläggning på avdelningen mån-fre.
Rehabiliteringsmedicinska avdelningen på Mälarsjukhuset ingår i Rehabiliteringsmedicinska kliniken Sörmland. Vi har ett länsövergripande uppdrag för slutenvårdsrehabilitering i Sörmland. För inläggning på avdelningen krävs remiss. Remissgenomgång sker på tisdagar och därefter planeras intaget till avdelningen. Viss väntetid kan förekomma. Vi har 6 vårdplatser och ett team som består av läkare, sjuksköterska, vårdledare, undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator. Logoped och dietist finns att tillgå vid behov. På avdelningen har vi ett stort träningsrum som möjliggör närhet till träning tillsammans med fysio- och arbetsterapeut på vardagar. På helgen är träningsrummet till förfogande för egenträning enligt schema från paramedicinsk personal. Inom första veckan hos oss på Rehabavdelningen kommer du att få träffa teamet och ett rehabiliteringsmöte kommer att hållas tillsammans med dina anhöriga med fokus på vilka mål du har för din rehabilitering.

Informationen uppdaterades 11:27 - 1 feb, 2024

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59