Jourmottagningen Västerås

Jourmottagningen Västerås

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, ing 36, Västerås, 72189

Information till besökare som ska till Jourmottagningen, ingång 37. Ny infart till sjukhuset via Aina Wifalks gata samt en ny parkering vid infarten från Cedergatan in till Aina Wifalks gata. Fotgängare och cyklister kan ta sig in på området via en ny gång- och cykelväg från Stockholmsvägen. Se kartan på länken nedan. Det går fortfarande att komma till Jourmottagningen från huvudentrén. Information om pågående och planerade arbeten finns på webben: www.regionvastmanland.se/arbeten

Om du blir sjuk eller skadar dig under kvällar och helger när vårdcentralen inte är öppen kan du vända dig till Jourmottagningen med besvär som inte kan vänta till nästa vardag. Jourmottagningen ligger i anslutning till akutmottagningen på sjukhusområdet i Västerås (ingång 36). Du behöver inte ringa i förväg för att boka tid. Det går även att boka tid via Mina Vårdkontakter på 1177 till Jourmottagningen Västerås. Tidbokning öppen klockan 17:00-21:00 vardagar och klockan 09:00-21:00 helger. Ska du boka tid för ett BARN måste du först lägga till barnet, till vänster under "agera ombud, lägg till barn" lägger man till barnet som ska besöka läkaren. Och sedan måste man vara inne på barnets inlogg/sida för att boka tid till Jourmottagningen Västerås! Behöver du råd om vård? Sök på 1177.se eller ring 1177 och tala med en sjuksköterska, precis som vanligt.

Informationen uppdaterades 11:46 - 30 jan, 2024

2 feb, 2024

Sjukt otrevlig sjuksköterska som är både spydigt och irriterad över att man kommer med sitt sjuka barn. Blir ifrågasatt om jag verkligen bokat tid, vilket jag har blivit ombedd av 1177 att göra. Får dessutom inte ens komma in på avdelningen utan blir hänvisad ut i trapphuset men min sjuka son på 4 år. Bedrövligt att denna hemska människa ens får fortsätta jobba kvar där!!!!!

23 okt, 2023

3 maj, 2023

Otrevligt bemötande! Har hänt två gånger nu. Första gången med ett barn med brutet ben. Det fick vi iofs veta veckan efter eftersom Jourmottagningen skickade hem oss utan röntgen.

28 sep, 2022

Enormt dåligt bemötande av en kvinnlig sjuksköterska i receptionen som hänvisar till vårdcentralen dagen efter trotts akuta problem, Blir placerad därefter i ett väntrum där värken är så kraftig att jag inte kan sitta fast jag sagt det i receptionen & när jag klagar på att jag nästan ramlar ihop av att sitta behöver ligga ner får jag av samma sjuksköterska ett snäst irriterat svar.

11 aug, 2022

Har aldrig vart med om sådant illa bemötande någon gång förut. Det var helt uppenbart att Sjuksköterskan blev irriterad av det faktum att jag ens var där och läkaren tog extremt illa upp när jag, efter 1h och 20 min, frågade om han visste ungefär hur lång väntetiden kunde tänkas vara. Förstår till fullo att dem har mycket att göra och är stressade, men det ska inte vara patienternas problem. Patienterna är inte där för att det är roligt eller i brist på annat.

Lördag - Söndag:09:00 - 23:00

Akutverksamhet med basåtagande i primärvård