Här kan du se omdömen som Erikslids hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.
Om Nationella PatientenkätenHelhetsintryck
Länets snitt: 80.7%
Emotionellt stöd
Länets snitt: 76.6%
Delaktighet och involvering
Länets snitt: 79.8%
Respekt och bemötande
Länets snitt: 85.7%
Kontinuitet och koordinering
Länets snitt: 72.2%
Information och kunskap
Länets snitt: 76.2%
Tillgänglighet
Länets snitt: 82.8%
2 maj, 2024
Så här går det till: Man ringer upp klockan 7.30 för att någon ska ringa upp och man ska kunna tala om vad som är fel och få en tid. Den automatiska telefonsvararen ägnar fem minuter till att ge en massa oväsentlig information innan man får besked om att någon ska ringa upp 8.45 Klockan 9.00 ringer någon upp, man förklarar sitt ärende och får besked om att "labbet" ska ringa upp kl. 13.45. Klockan 18.00 på kvällen inser man att ingen kommer att ringa upp utan man får göra om proceduren nästa dag. Att försöka ringa upp och påpeka att man glömts bort går inte heller. Så dåligt!