Nytt på Vården.se

Blogginlägg Nytt på Vården.se

Doktor Mikael Sandström slår leende ut med armarna

Vården i dina händer – så funkar det!

| Nytt på Vården.se, Så funkar vården

På Vården.se finns alla legitimerade vårdgivare samlade på ett och samma ställe, för att du smidigt och enkelt ska kunna söka, jämföra och boka tid hos en vårdgivare som passar just dig och dina behov.

Personer som tränar

4 hälsofördelar med regelbunden träning

| Nytt på Vården.se

Hälsofördelarna med regelbunden träning och fysisk aktivitet är svåra att ignorera. Alla har nytta av träning, oavsett ålder, kön eller fysisk förmåga. Att vara fysiskt aktiv har många hälsofördelar och påverkar kroppen både fysiskt och psykiskt. Vården.se har tagit fram 4 fördelar med att höja dopaminet i din kropp och börja träna regelbundet!

Person som är sjuk

Vinterkräksjukan 2023 –tips för att förebygga vinterkräksjukan och andra vanliga vintersjukdomar

| Nytt på Vården.se

Vinterkräksjukan är kanske den sjukdom som vi allra främst förknippar med vintern. Men vilka andra sjukdomar gör sin entré eller blossar upp extra tydligt under vinterhalvåret? Vården.se listar här 4 vanliga vintersjukdomar och vad du kan göra för att förebygga och behandla dessa sjukdomar.

Person tvättar bort skräp i ögat

Hur får man bort skräp i ögat – 5 smarta knep

| Nytt på Vården.se

Att ha röda, skavande eller irriterade ögon efter att man fått skräp i ögat kan bero på flera saker. Det kan både vara besvärligt och göra ont att ha skräp eller smuts i ögat, men oftast är det helt ofarligt. Vården.se listar 5 tips för att få bort skräp i ögat – på en gång!

Våld i nära relation

Våld i nära relationer- hjälp att få

| Nytt på Vården.se

Våld i nära relationer är ett stort problem i samhället, och förövaren är i majoriteten av fallen en man. Många barn växer upp med våld i hemmet – enligt Brottsförebyggande rådet lever cirka 150 000 barn i Sverige tillsammans med en förälder som blivit misshandlad av den andra föräldern – Vården.se listar flera verksamheter där barn som vuxna kan söka hjälp.

Partiernas talespersoner inför valet 2022

Partierna tycker till inför valet 2022: Ska vården förstatligas, och var ska ansvaret ligga?

| Allmän hälsa, Nytt på Vården.se

På söndag, den 11 september, är det dags för valet 2022 i Sverige. Vården.se har tagit partierna på pulsen när det kommer till vår hjärtefråga – vård. Vi har fått chansen att intervjua respektive partis talesperson för vårdpolitiska frågor. I detta inlägg får du svar på vilka partier som tycker att vården ska förstatligas eller inte, och var ansvaret för vården ska ligga.

Vården.se lanserar Vårddjungeln – en ny podcast med Doktor Mikael

| Nytt på Vården.se

Nu lanserar Vården.se podcasten “Vårddjungeln” med Staffan Gustavsson och TV4-doktorn Mikael Sandström i spetsen. Podden kommer att bjuda på inspirerande samtal med spännande gäster, och syftar till att utbilda om vilken vård man som patient har rätt till. Podden har premiär tisdag den 12 april och finns där poddar finns!

NEJ PLACK!

| Nytt på Vården.se, Tandvård

Under november och december genomför vi aktiviteten Nej plack!
Syftet är att rikta uppmärksamheten mot svenskarnas munnar och hur viktigt det är att hålla koll på sin munhälsa.

Nu släpper vi säsong 2 av podcasten “Utforska vården med Dr. Mikael”!

| Nytt på Vården.se

Äntligen är det dags för den efterlängtade säsongsstarten av andra säsongen av vår podcast “Utforska vården med Dr. Mikael”.

Nu kan du boka tid hos vårdgivare direkt på Vården.se!

| Allmän hälsa, Nytt på Vården.se

Nu kan du snabbt och enkelt boka tid hos en mängd olika vårdgivare direkt på Vården.se. Läs mer om några av våra bokningsbara vårdgivare här.