Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Blogginlägg Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Den stora vårdundersökningen

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Vad är viktigast när svenskarna väljer vårdcentral? Vi presenterar resultat från vår nationella vårdundersökning – ”Vården, svenskarna och samhället”.

Ämnesomsättning och sköldkörteln

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Dr Mikael är tillbaka från djungeln efter 2 veckors svält. Hur påverkades hans kropp och hur länge klarar man sig utan mat?

Digital vård

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Vi berättar vad svenska folket tycker om digital vård och vilken roll den digifysiska vården har i framtidens vårdsystem.

Nya injektionslagen

Alla våra folksjukdomar

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Idag diskuterar Staffan och Dr Mikael folksjukdomar, de påverkar många människors liv och kostar samhället enorma summor. Vilka är de och vad kan man göra?

utforska-varden-med-dr-mikael

Har Sverige världens bästa vård?

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Hur bra är egentligen svensk sjukvård? Är vi 1:a, 10:a eller på 23:e plats i världen?

utforska-varden-med-dr-mikael

Vad kostar vården i Sverige? Läs vår podcast.

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Vet du vad ett dygn på intensiven kostar? Vad kostar det för dig som patient och vad kostar det Sverige? Dr Mikael har svaren. Han avslöjar också frågorna som används för att ställa diagnos om huvudvärken är farlig. Och så ger han sina personliga tips mot baksmällan.

Läs podden! Om listning och 2nd opinion

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Har jag rätt till en 2nd opinion? I avsnitt två reder Dr Mikael ut vad man har rätt till om man inte är nöjd med doktorns utlåtande. Och vad är egentligen listning?
Vi pratar om prickar och solning, och solskydd. Och Dr Mikael svara på om det är en god idé att försola i solarium innan semestern. Dr Mikael ger även tips på hur man kan förlänga livet.

Nu kan du läsa podcasten Utforska vården med dr Mikael

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

Vi vill utbilda människor i hur det svenska vårdsystemet fungerar och vad du som patient har rätt till. Välkommen att lyssna!

utforska-varden-med-dr-mikael

Jämlik vård, prostata, tips mot baksmälla

| Podcast: Utforska vården med dr Mikael

SA test inte är så bra som man kan tro. Han avslöjar också frågorna som används för att ställa diagnos om huvudvärken är farlig. Och så ger han sina personliga tips mot baksmällan.