Fråga Doktor Mikael!

Fråga Doktor Mikael!

2023-04-19 | Nytt på Vården.se

Vad gör jag om mitt födelsemärke ser mysko ut? Kan man dö av hjärtesorg? Har jag rätt att välja husläkare? Frågorna kring vård och vad man har rätt till kan vara många. Nu har du en unik möjlighet att ställa en fråga direkt till vår alldeles egen husläkare, Doktor Mikael Sandström. Ställ din fråga i formuläret nedan!

Doktor Mikael Sandström ler stort med läkarrock mot en grön bakgrund

För att ställa din fråga till Doktor Mikael använder du dig av formuläret nedan. Din fråga är helt anonym. Så här gör du:

1. Skriv din fråga (max 300 tecken)
  2. Ange din e-postadress
  3. Ange könsidentitet
  4. Klicka på “Skicka fråga”
  5. Klart!

Det här kan du få svar på från Doktor Mikael

Doktor Mikael Sandström är överläkare och har bred kunskap om hur saker fungerar inom vården. I det här frågeformuläret kan du exempelvis ställa frågor om vad du har rätt till när du söker vård eller hur du gör för att få den hjälp du behöver. Dr Mikael kommer också svara på vanliga frågor om särskilda besvär eller symtom.

Observera att frågor som innehåller personlig information, såsom fullständigt namn, personnummer eller andra känsliga uppgifter, inte kommer att besvaras.

Svaren hittar du på Vården.se och i podden Vårddjungeln

Doktor Mikael kommer att välja ut ett antal frågor att svara på, som sammanställs här på bloggen på Vården.se, samt i vår podcast “Vårddjungeln”. Vi kommer även att publicera spännande statistik för de mest ställda frågorna.

Du kommer inte att få ett personligt svar på din fråga, eller rådgivning för specifika besvär. Frågorna kommer att besvaras i folkbildande syfte, så alla kan lära sig mer om vård och hälsa.

Håll utkik på bloggen för uppdatering om när svaren publiceras!

Har du ett besvär just nu?

Om du har akuta symtom eller besvär ska du vända dig till en akutmottagning eller ringa till 1177 för rådgivning.

Vill du boka tid hos en vårdgivare direkt? På Vården.se kan du söka, jämföra och boka vård.

Undrar du hur Vården.se fungerar? Här hittar du en video där Doktor Mikael förklarar!

Publicerad: 24 mars 2023 kl 16:42
Uppdaterad: 19 april 2023 kl 14:22

12 Kommentarer

2023-05-23

Monika skrev:

förfrågan

2023-06-28

Inger skrev:

Min dotter har hypofysadenom. Hon mår inte bra psykiskt. Kan det ha med adenomet att göra?

2023-08-08

Aase skrev:

Åderbråck

2023-08-27

Helmi skrev:

Hej,
Måste man ha remiss, för undersökning av neurologisk undersökning?
Med vänlig hälsning, Helmi

Gunnel skrev:

Har hostat mer än 14 dagar! Det blir bara värre och värre

2024-01-25

Katie skrev:

Undrar över klimateriebesvär, har iom svåra vallningar fått hudsvamp som inte går bort samt har nu fått hjärtklappning/fladder och högt blodtryck “ett vidrigt humör” har jag haft hela tiden. Upptäckte i dec 2023 att jag fått felaktig medicin utskriven (hade liknande namn). Slutade då ta tabletterna i ca 2 veckor men problemen kvarstår. Hur ska jag gå tillväga då det helt omöjligt att få tid till läkare, väntetider på 3 månader eller mer, alternativt hänvisar till verkningslösa kosttillägg på apoteket, vars sortiment jag plöjt igenom utan resultat..

2024-01-27

Göran skrev:

Har ett födelsemärke som har börjat fått en hård hud på sig.

2024-02-26

Har besvär av ljumsksvamp har ni någon riktig bra behandling Lilian skrev:

Har besökt vårdscentral inget tycks hjälpa

2024-03-11

Jaya skrev:

Har SLE sedan 1991. fått diverse behandlingar till och från. Sedan i augusti har en slags utslag som liknar eksem utvecklats i hela kroppen som sedan i januari har accelererat till max. Hela kroppen är sårig, brännsmärta, prickig och mår psykisk alltsämre. Var finns en läkare som kan ta itu med detta? Har sökt på VC, utan resultat.

2024-04-20

Carlo skrev:

Inflammation i ipofysen ständigt huvudvärk går på Kortison