Nytt på Vården.se

Blogginlägg Nytt på Vården.se

50 miljoner möjliggör storsatsning för Vården.se

PRESSMEDDELANDE.
Vården.se grundades 2012 och är ett snabbväxande health-tech bolag med målsättning att göra all legitimerad vård och hälsa i Sverige sökbar, jämförbar och bokningsbar. Redan idag matchas varje månad 600 000 besök med 18 000 legitimerade vårdgivare genom Vården.se. Nu reser man en A-runda, ledd av Bonnier Ventures om drygt 50 miljoner kronor, för att driva på
tillväxten och ta tillvara sitt goda momentum.

Ny studie avslöjar vad svenskarna tycker om vården

| Nytt på Vården.se

Nya tider ställer nya krav på vården och de senaste åren har intresset för digitala vårdtjänster vuxit. Framför allt är det bekvämlighet och trygghet som gör att många söker hjälp online, men den pågående pandemin har också bidragit till att många undvikit ett fysiskt besök hos sin vårdgivare. Därför har Vården.se tagit fram studien “Vården, svenskarna och samhället”. Den redogör för patienters aktuella attityder och önskemål kring vård. Utan tvekan visar den på förbättringspotential inom området.

Vilken eldsjäl vill du tacka?

| Nytt på Vården.se

Har du träffat en eldsjäl inom vården som du vill uppmärksamma eller tacka extra mycket? Är det någon person som utmärkt sig positivt genom att ha hjälp dig eller någon anhörig? Nu har du chansen!

Dr. Mikael om podcasten Utforska Vården: Tillsammans ökar vi kunskapen om vårdsystemet

| Nytt på Vården.se

Vi på Vården.se gör en storsatning med podcasten “Utforska vården med Dr. Mikael”. I podcasten, som du hittar där poddar finns, diskuterar vi vilken vård man har rätt till och hur det svenska sjukvårdssystemet fungerar. Vi ställde några frågor till Dr. Mikael för att ta reda på hur det ser ut bakom kulisserna till podcasten.

Premiär för vår podcast med Doktor Mikael!

| Nytt på Vården.se

Håll i er, för nu händer det! Det har blivit dags att presentera vår alldeles egna podcast med ingen mindre än Dr. Mikael Sandström. I första säsongen får ni lära er mer om vilken vård du har rätt till och hur sjukvårdssystemet fungerar. För att hitta rätt vård krävs kunskap, och det ger vi dig i vår podcast som har premiär idag, fredag 9 april.

Vården.se och Almasoft samarbetar för att hjälpa tandläkare fylla tomma tider

| Nytt på Vården.se, Tandvård

PRESSMEDDELANDE. Vården.se är Sveriges största samlingsplats för vård och hälsa. För att underlätta att vårdtagare enkelt ska kunna boka tid hos en vårdgivare via Vården.se, behövs integrationer med olika bokningssystem. Därför är vi mycket glada att berätta om samarbetet med Almasoft som gör det ännu enklare för vårdtagare att boka tid hos tandläkare. Därmed kan tandläkare enkelt fylla sina lediga tider.

Ett starkt avslut på 2020, höga förväntningar på 2021

| Nytt på Vården.se

Vi har gått in i det nya året med full fart, fantastiska samarbeten men också med en ödmjukhet om att vi lever i en föränderlig värld. Vad som blivit ännu tydligare för mig som VD, och som privatperson, är att Vården.se fyller en viktig roll i samhället och att om vi i år kommer lite närmare vår vision så har vi förenklat och förbättrat livet för fler människor.

VD:n om vår nya resa framåt

| Nytt på Vården.se

I juli blev det klart att Bonit Capital, Luminar Ventures samt affärsänglarna Richard Båge och Per Eriksson investerar i Vården.se. Nu står sajten inför en spännande resa! Vi passade på att ställa tre snabba frågor till VD:n Staffan Gustavsson.

Vården.se tar in kapital för stor tillväxtsatsning

| Nytt på Vården.se

Sveriges största fristående marknadsplats för legitimerad vård gör sin första kapitalresning. Detta för att öka takten i satsningen på att bli den ledande aktören inom sök och bokning av vård och göra samma resa som t.ex. Doctolib i Frankrike och Zocdoc i USA. Med hjälp av de nya investerarna ska bolaget öka tillväxttakten främst genom att utveckla tekniska integrationer med boknings- och journalsystem och växa med fler medarbetare.

Svenskar söker efter vård som vanligt trots covid-19

| Nytt på Vården.se, Vårdbarometern

PRESSMEDDELANDE. I vårdbarometern för maj 2020 tog vi tempen på hur svenskar sökte efter vård på nätet.