Allmän hälsa

Blogginlägg Allmän hälsa

Vården.se i samarbete med Nicotinell

| Allmän hälsa, Kampanjer

Vi på Vården.se vill vara det första steget till ett friskare liv för dig. Därför har vi nu ett samarbete med Nicotinell för att hjälpa dig som röker att sluta röka!

Tips – Dela erfarenheter av läkemedel på Medicinkollen.se

| Allmän hälsa

Medicinkollen är en enkel sökmotor för läkemedel där du kan läsa om andras erfarenheter och givetvis även dela med dig av din egen. Det kan handla om allt från en fysisk biverkning till hur en viss salva färgar av sig på vita lakan. Alla erfarenheter är relevanta för de personer som ska använda ett läkemedel.

Nytt år, nytt Vabruari

| Allmän hälsa

Nu är vabruari här. Vi ger dig tips i hur du hanterar årets sjukaste månad!

Kolla pungen!

| Allmän hälsa, Folksjukdomar, Sexuell hälsa

Projektet ”Kolla Pungen” är en kampanj med syfte att informera och lyfta diskussionen kring testikelcancer.

Utmaning vecka 15: En vecka fri från sötsaker!

| Allmän hälsa

Veckans utmaning handlar om att helt och hållet avstå från sötsaker såsom godis. Vi berättar varför!

Utmaning vecka 10: Fruktfrossa på ett hälsobringande vis!

| Allmän hälsa

Veckans utmaning handlar om att frossa i frukt!

Utmaning vecka 9: Fisk och skaldjur får dig att må bra!

| Allmän hälsa

Dags att plocka fram köksförklädet, gå igenom högarna med recept och slipa till eggen. Under veckans gång vill vi att du vid två-tre tillfällen tillagar en nyttig måltid innehållande fisk och/eller skaldjur.

Utmaning vecka 8: Promenera dig till bättre hälsa!

| Allmän hälsa

UTMANING:15 minuter (gärna längre) sammanhängande promenad vid tre olika tillfällen under veckan.

Vården.se utmanar dig!

| Allmän hälsa

Daily Challenge erbjuder dagligen utmaningar i hälsans tecken. Budskapet är tydligt, små vardagliga hälsoframsteg ökar en persons välmående.