Covid-19

Blogginlägg Covid-19

Terapeuternas tips för att hantera oron kring coronaviruset

| Covid-19, Psykisk hälsa

Den coronapandemi som nu sprider sig över världen påverkar oss alla på olika sätt och många känner sig oroade över situationen. Tillsammans med leg. psykoterapeut Elisabet Heigard och KBT- och schematerapeut Christer Lundmark från Åsö Psykoterapi har vi därför sammanställt en lista på handfasta råd som kan hjälpa dig att hantera din oro.

Stort intresse för coronaviruset under februari

| Covid-19, Nytt på Vården.se, Vårdbarometern

PRESSMEDDELANDE. I vårdbarometern för februari 2020 tog vi tempen på hur svenskar sökte efter vård på nätet.

Coronaviruset – listan för dig som vill veta mer

| Covid-19

Coronaviruset covid-19 fortsätter att sprida sig och muteras, och det är många som har frågor kring hur farligt det är, hur man ska undvika att bli smittad och vad man gör om man fått symtom. Det kan vara svårt att navigera bland all information som finns tillgänglig, så för att underlätta för dig som har frågor har vi sammanställt en lista med informationskällor och vårdgivare. Listan består av både svenska myndigheter och privata aktörer.

Coronaviruset – behöver man vara orolig?

| Covid-19

UPPDATERAT 2022-01-12. Covid-19-pandemin orsakar mycket sorg, oro, och funderingar. Vad innebär egentligen sjukdomen, vad kan du göra för att skydda dig och vad ska du göra om du misstänker att du blivit smittad? Vi har sammanfattat det viktigaste du behöver veta om coronaviruset.