Blogg

Nytt på bloggen

Drabbats av tennisarmbåge? Testa dessa övningar!

| Rehabilitering

Tennisarmbåge är ett vanligt besvär som yttrar sig i form av ömhet och värk på armbågens utsida. Ofta triggas besväret av en hastig armrörelse. Vid kraftigare smärta kan det bli svårt att utföra vardagliga sysslor som att lyfta matkassar eller skruva med skruvmejsel. Som tur är går det att lindra och förebygga smärta i armbågen. Det är viktigt att du så snabbt som möjligt försöker att träna armen på rätt sätt så att den blir bättre. Här nedan finner du tips på nyttiga övningar du kan göra själv.

50 miljoner möjliggör storsatsning för Vården.se

| Nytt på Vården.se

PRESSMEDDELANDE.
Vården.se grundades 2012 och är ett snabbväxande health-tech bolag med målsättning att göra all legitimerad vård och hälsa i Sverige sökbar, jämförbar och bokningsbar. Redan idag matchas varje månad 600 000 besök med 18 000 legitimerade vårdgivare genom Vården.se. Nu reser man en A-runda, ledd av Bonnier Ventures om drygt 50 miljoner kronor, för att driva på
tillväxten och ta tillvara sitt goda momentum.

Ny lag gör det tryggare för dig att boka skönhetsbehandling

| Så funkar vården, Skönhet

Från och med den 1 juli får skönhetsbranschen nya regler kring estetiska injektioner. En skärpning av riktlinjerna kring vem som får utföra skönhetsbehandlingar har länge varit på tapeten. Den nya lagen om estetiska injektioner hjälper till att sålla bort oseriösa aktörer och gör att du som kund kan känna dig tryggare. På Vården.se har du möjlighet att finna kliniker med legitimerad vårdpersonal som utför säkra och professionella behandlingar.

Dags för semester? Skaffa reseintyg inför sommarens utlandsresa!

| Covid-19, Vaccination

För de allra flesta blir det en sommar i Sverige igen, men det har också öppnats nya möjligheter för de som är sugna på att resa utomlands. För att vistelsen ska bli optimal behöver du känna till de regler som gäller för varje enskilt land. Vi har sammanfattat det viktigaste så att du kan semestra tryggt i år.

Hur påverkar alkohol kroppen?

| Allmän hälsa

Under midsommarhelgen ökar alkoholkonsumtionen för många. Men vad händer egentligen i kroppen när vi dricker alkohol? I det här blogginlägget svarar vi på vanliga frågor kring alkohol och alkoholkonsumtion.

Behöver du besöka en naprapat i Stockholm? Vi tipsar om några av de bästa klinikerna!

| Rehabilitering

Har du svårt att bestämma vilken naprapat du ska gå till? Oroa dig inte! Vi på Vården.se guidar dig rätt. I denna topplista listar vi några av de bästa klinikerna i Stockholm.

Ett steg närmare utlandsresan med digitalt covidbevis

| Covid-19

Nu kan du snabbt och enkelt få ett intyg på att du är vaccinerad mot covid-19 via den digitala tjänsten Covidbevis.se, som E-hälsomyndigheten står bakom. Här kan du läsa mer om hur du skaffar ett covidbevis.

Ny studie avslöjar vad svenskarna tycker om vården

| Nytt på Vården.se

Nya tider ställer nya krav på vården och de senaste åren har intresset för digitala vårdtjänster vuxit. Framför allt är det bekvämlighet och trygghet som gör att många söker hjälp online, men den pågående pandemin har också bidragit till att många undvikit ett fysiskt besök hos sin vårdgivare. Därför har Vården.se tagit fram studien “Vården, svenskarna och samhället”. Den redogör för patienters aktuella attityder och önskemål kring vård. Utan tvekan visar den på förbättringspotential inom området.

Så solar du säkert enligt Dr. Mikael

| Allmän hälsa, Hud

Nu när sommaren är runt hörnet är det viktigt att vi förbereder oss för ett säkert solande. Vi intervjuade vår alldeles egna soldoktor, Dr. Mikael för att få svar på de vanligaste frågorna om hur du solar på ett säkert sätt.

4 tips mot mensvärk

| Mag- och tarm, Sexuell hälsa

Mensvärk är något som drabbar de allra flesta som menstruerar. Vi ger dig våra bästa tips på hur du lindrar mensvärken när den är som värst.