NEJ PLACK!

2022-06-28 | Nytt på Vården.se, Tandvård

Under november och december genomför vi aktiviteten Nej plack!
Syftet är att rikta uppmärksamheten mot svenskarnas munnar och hur viktigt det är att hålla koll på sin munhälsa.

Den här aktiviteten är ingenting vi gör själva. Nej plack är ett samarbete mellan Smile tandvård, TePe, Meds och Vården.se. Det är svårt att sätta ett värde på att förhindra att ett mindre kariesangrepp blir större eller att rädda en tand från tandlossning, men borttagen plack hjälper.

Hjälp oss att sprida budskapet till så många som möjligt. Säg nej plack!

Så går det till!

1. Utforska vården med Dr Mikael
    Lyssna på specialavsnittet av podcasten där Lars Armbäck, ansvarig tandläkare på Sveriges största privata tandvårdskejda, svarar på frågor om svenskarnas munhälsa. Lars ger även konkreta tips på hur man kan förbättra sin munhälsa.

2. 10 000 infärgningstabletter
    Hur är din munhälsa? Vi låter svenskarna kolla hur deras tänder mår. Meds skickar ut 10 000 stycken av infärgningstabletterna TePe PlaqSearch till människor i Sverige. Röd färg betyder att man har ny plack och blå färg betyder att man har gammal plack.

3. Sprid budskapet vidare
    Använd infärgningstabletterna och dela under hashtagen #nejplack på sociala medier för att hjälpa till att sprida budskapet.

Vill du också prova?

Köp infärgningstabletter
Infärgningstabletterna TePe PlaqSearch finns att köpa hos Meds. Du hittar dem här.

Boka tandläkare/tandhygienist
Har du också skjutit upp att gå till tandläkaren? Boka tid hos din närmsta Smileklinik här.

Publicerad: 15 november 2021 kl 11:54
Uppdaterad: 28 juni 2022 kl 14:24