karta knapp bakgrund
Filter
Lediga tider
Specialistområden

Astma KOL-mottagning i Göteborg

På vården.se kan du jämföra 38 Astma KOL-mottagningar i Göteborg. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst
53 mottagningar i närheten av Göteborg

Vad har astma kol-mottagningar i Göteborg för snittbetyg?

I Göteborg ligger snittbetyget för astma kol-mottagningar på 3.49, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din astma kol-mottagning? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och astma kol-mottagningar i Göteborg.

Vilken astma kol-mottagning är bäst i Göteborg?

Att välja vilken astma kol-mottagning i Göteborg du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra astma kol-mottagningar baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De astma kol-mottagningar med bästa snittbetyg i Göteborg på Vården.se är:

Så tycker patienter om astma kol-mottagningar i Göteborg

• FANTASTISK VÅRDCENTRAL trots att man får ny läkare c:a 1 gång om året! ALLA Läkare har varit mkt bra o över förväntan, PÅLITLIGA och fantastiska på alla sätt trots att de förmodl har väldigt många patienter att sköta om! Verksamhets Chefen är underbar och mkt hjälpsam på alla sätt! Fantastisk och oerhört empatisk och vänlig! Jag litar till 100% på denna Vårdcentr som varit min sedan 12-13 år sedan! Lokalerna är vackra o stora vilkt uppskattas va gällr smittskydd covid! Capio Axess Haga Gbg är den bästa VC jag haft, o jag har haft många! Stolt glad patient t Capio Axess Haga Göteborg!

– Birgitta L. Capio Vårdcentral Axess

• Bra professionell service och snabb. Fick min PSA svar inom 24 timmar. Härligt rekommenderar. /ulf

– Ulf S. Omtanken Vårdcentral och BVC - Landala

• Toppenställe

– Göran P. Vårdcentralen Carlanderska, Centrum

• Svårt att få tid, men sedan gick allt jättebra! Trevlig, engagerad och kunnig personal.

– David H. Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral, Göteborg

• Utmärkt bemötande och väldigt kunnig personal. Jag är jättenöjd med den hjälp jag fått så det blir högsta betyg.

– Helena K. Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal

Vilka astma kol-mottagningar i Göteborg har öppet på kvällar och helger?

Om du behöver hjälp på kvällen eller helgen kan du vända dig till någon av dessa astma kol-mottagningar:

Vad är en astma & KOL-mottagning?

En astma- och KOL-mottagning är en specialiserad medicinsk enhet som fokuserar på diagnos, behandling och vård för personer med astma och KOL (kroniskt obstruktiv lungsjukdom). Astma- och KOL-mottagningar finns på sjukhus, vårdcentraler och lungkliniker. På mottagningarna arbetar erfarna och kunniga lungspecialister och sjuksköterskor.

Vad är skillnaden mellan astma och KOL?

Astma är en luftvägssjukdom som orsakas av en kronisk inflammation i luftrörens slemhinna, vilket leder till periodiska attacker av andningssvårigheter. KOL är en kronisk inflammatorisk sjukdom i lungor och luftvägar, som kännetecknas av en gradvis försämring av lungfunktionen över tid. Den vanligaste orsaken till KOL är rökning, medan astma oftare har allergiska och ärftliga komponenter. Astma kan debutera i barndomen, medan KOL utvecklas vanligtvis efter många års exponering för rök eller andra skadliga ämnen.

Vad gör en astma & KOL-mottagning?

En astma- och KOL-mottagning erbjuder specialiserad vård och behandling för personer med astma och KOL. De genomför diagnoser, utför lungfunktionstester, ger individuella behandlingsplaner, justerar medicinering och läkemedel, ger rådgivning om hantering av symtom, och ger stöd för att förbättra lungfunktionen.