Vi erbjuder våra listade patienter drop in-mottagning för läkarbesök mån-tors 8-12 samt 13-15, fred 8-12, därefter tar vi emot akut sjuka och barn. Här arbetar allmänläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor och utbildningsläkare. Vi har även BVC och specialmottagning för astma/KOL, diabetes och högt blodtryck, äldremottagningen 70+ och psykologer. Vill du lista dig hos oss vill vi först träffa dig på ett bokat nybesök. Har du en pågående utredning eller sjukskrivning avråder vi dig att byta vårdcentral. Har du en kronisk medicinering se till att ha recept för minst 3 månader. Du måste då boka ett besök och låta en doktor läsa igenom dina gamla journaler innan besöket. Jourcentral Vi tillhör Jourcentralen Grimmered, Lergöksgatan 2b. Öppettider: vardagar kl. 17.00-22.00, helgdagar kl. 09.00-15.00. Övrig tid hänvisar vi till Sahlgrenskas akutmottagning.
Driver du denna mottagning?
Nationella Patientenkäten
Resultat från nationell patientundersökning
86.3av 100
Helhetsbetyg 2024
±4.5 konfidensintervall
222 svar (50% svarsfrekvens)
79.5 nationellt medel (41% svarsfrekvens)
Dimensioner
Helhetsintryck88.7±4.2Medel 80.1
Emotionellt stöd85.5±5.6Medel 76.6
Delaktighet och involvering86.0±4.7Medel 79.8
Respekt och bemötande91.2±3.8Medel 85.5
Kontinuitet och koordinering79.7±5.3Medel 72.6
Information och kunskap84.6±4.8Medel 76.5
Tillgänglighet87.9±4.3Medel 82.6
Markering visar nationellt medelvärde.
Helhetsintryck
Baserat på 27 textrecensioner*
Wästerläkarna är mycket uppskattad för sin effektiva drop-in och kunniga läkare. Många patienter har lovordat den snabba återkopplingen och den förtroendeingivande personalen. De fräscha lokalerna bidrar till en positiv upplevelse. Några patienter upplever dock att väntetiderna kan vara långa, och att kommunikation ibland brister. Det otrevliga bemötandet kan också vara en stötesten, och alla behov verkar inte alltid prioriteras.
Wästerläkarna är mycket uppskattad för sin effektiva drop-in och kunniga läkare. Många patienter har lovordat den snabba återkopplingen och den förtroendeingivande personalen. De fräscha lokalerna bidrar till en positiv upplevelse. Några patienter upplever dock att väntetiderna kan vara långa, och att kommunikation ibland brister. Det otrevliga bemötandet kan också vara en stötesten, och alla behov verkar inte alltid prioriteras.