Wästerläkarna Redegatan, Västra Frölunda

karta knapp bakgrund

Redegatan 1B, 426 77, Västra Frölunda, 42677 Västra Frölunda

Öppet måndag från 08:00

Aktuell information

Vaccination mot COVID-19 och säsongsinfluensa För aktuell information om vaccination mot COVID-19 och säsongsinfluensa, se vår hemsida (se länk under Webbplats nedan) -- Wästerläkarna Online Du kan nu kontakta oss online dygnet runt, vi svarar inom 2 timmar vardagar 8-16: https://e-besok.se/wasterlakarna/redegatan-vc

Vi erbjuder våra listade patienter drop in-mottagning för läkarbesök mån-tors 8-12 samt 13-16, fred 8-12, därefter tar vi emot akut sjuka och barn fram till kl. 16.00. Här arbetar allmänläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor och utbildningsläkare. Vi har även BVC och specialmottagning för astma/KOL, diabetes och högt blodtryck, äldremottagningen 70+ och psykologer. Vill du lista dig hos oss vill vi först träffa dig på ett bokat nybesök. Har du en pågående utredning eller sjukskrivning avråder vi dig att byta vårdcentral. Har du en kronisk medicinering se till att ha recept för minst 3 månader. Du måste då boka ett besök och låta en doktor läsa igenom dina gamla journaler innan besöket. Jourcentral Vi tillhör Jourcentralen Grimmered, Lergöksgatan 2b. Öppettider: vardagar kl. 17.00-22.00, helgdagar kl. 09.00-15.00. Övrig tid hänvisar vi till Sahlgrenskas akutmottagning.

Informationen uppdaterades 09:33 - 28 nov, 2023

Vill du veta hur din kropp mår? Boka en hälsokontroll hos Svensk Provtagning!

Svensk Provtagning erbjuder

• ett stort utbud av hälsokontroller i olika omfattning
  • provsvar inom 5-7 dagar
  • över 155 provtagningsenheter från Kiruna i norr till Malmö i söder.
Boka hälsokontroll hos Svensk provtagning

Omdömen från patienter

26 jan, 2023

Blev helt plötsligt nekad vård. Fick ej svar på varför !

4 jan, 2023

Fantastisk bra tillgänglighet och bemötande av alla yrkeskategorier vilket gör att man känner sig väldigt trygg när man behöver medicinsk hjälp.

27 nov, 2021

Trevligt bemötande. Noggrann personal

2 feb, 2020

Ni är bäst. Får kontakt med er snabbt. Tack alla spec till min läk Fredrik Merck. Gett mig stöd efter en lång sjukhusvistelse.

22 nov, 2019

Kort väntetid samt respektfullt och samarbetsvilligt bemötande av kompetenta läkare. Jag bor nästan en timme bort men det är värt att åka hela vägen dit.

Omdöme i Nationella Patientenkäten

Här kan du se omdömen som Wästerläkarna Redegatan har fått i Nationella Patientenkäten.

Om Nationella Patientenkäten

Måndag - Torsdag:08:00 - 15:00

drop in till läkare

Relaterade kategorier

Verksamheten är verksam inom

Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet, Allmänmedicin, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård