Här möts du av ett härligt team av specialister i allmänmedicin, ST-läkare, erfarna distriktssjuksköterskor som även gör hembesök i närområdet, sjuksköterskor specialiserade på kroniska sjukdomar, psykologer, kuratorer och många fler. Vi finns här för dig och dina nära. Vårdcentralen ligger i Centrala Göteborg i stadsdelen Haga. Hos oss kan du inte bara få hjälp när du är sjuk utan även rådgivning och samtal kring till exempel diabetes, astma/KOL och psykisk hälsa. Vi på Kvarterskliniken Husaren har ett tätt samarbete med våra systerkliniker i centrala Göteborg. Alla barnfamiljer är varmt välkomna till Kvarterskliniken BVC som ni finner på samma adress som våra kliniker på Kungsportsavenyn. Närheten till centrum innebär mycket goda förbindelser då flera spårvagnslinjer och bussar stannar i närheten. Välkommen till Kvarterskliniken Husaren!
Driver du denna mottagning?
Nationella Patientenkäten
Resultat från nationell patientundersökning
80.1av 100
Helhetsbetyg 2024
±8.9 konfidensintervall
78 svar (53% svarsfrekvens)
79.5 nationellt medel (41% svarsfrekvens)
Dimensioner
Helhetsintryck80.8±9.0Medel 80.1
Emotionellt stöd73.7±12.5Medel 76.6
Delaktighet och involvering82.2±9.0Medel 79.8
Respekt och bemötande87.6±7.4Medel 85.5
Kontinuitet och koordinering69.1±10.3Medel 72.6
Information och kunskap80.1±8.9Medel 76.5
Tillgänglighet82.9±8.4Medel 82.6
Markering visar nationellt medelvärde.
Helhetsintryck
Baserat på 47 textrecensioner*
Flera patienter beskriver Kvarterskliniken Husaren som professionell och med kompetent personal, där bemötandet oftast är trevligt och vården lättillgänglig. Däremot upplever många att bemötandet kan vara otrevligt, med svårigheter att nå kliniken via telefon och ibland långa väntetider. Det förekommer också kritiska åsikter kring personalomsättningen. Sammantaget uppfattas kliniken som lämplig för studenter och de som söker allmän vård.
Flera patienter beskriver Kvarterskliniken Husaren som professionell och med kompetent personal, där bemötandet oftast är trevligt och vården lättillgänglig. Däremot upplever många att bemötandet kan vara otrevligt, med svårigheter att nå kliniken via telefon och ibland långa väntetider. Det förekommer också kritiska åsikter kring personalomsättningen. Sammantaget uppfattas kliniken som lämplig för studenter och de som söker allmän vård.