Utmaning vecka 8: Promenera dig till bättre hälsa!

Utmaning vecka 8: Promenera dig till bättre hälsa!

2022-06-21 | Allmän hälsa

UTMANING:15 minuter (gärna längre) sammanhängande promenad vid tre olika tillfällen under veckan.

UTMANING:

15 minuter (gärna längre) sammanhängande promenad vid tre olika tillfällen under veckan. Kanske tar du dig en avstickare till eller från jobbet, avsätter femton minuter av din lunch eller snör på dig promenadskorna på kvällskvisten. När promenaden äger rum är upp till dig själv!

VARFÖR?

Anledningen till varför vi har valt just den här utmaningen är att lättare och regelbunden motion, som dagliga promenader, bidrar till ett ökat välmående och minskar risk för allvarliga sjukdomar. Vi hoppas självklart att du också rycker med dina arbetskollegor, familjemedlemmar och vänner samt att du efter den här utmaningen fortsätter verka i hälsans tecken i form av dagliga promenader.

ROLIG FAKTA

För att förbränna en hundra gram chokladkaka krävs en promenad på cirka 14 000 steg.
Källa: www.mabra.com/sa-langt-maste-du-ga-for-att-forbranna-detta

Antar du utmaningen?

Tipsa gärna personer som du känner och bryr dig om och håll utkik efter nästa veckas utmaning. Glöm heller inte att skriva om vad du gjort och hur det gått i fältet för kommentarer på vår blogg eller på vår Facebook-sida. Lycka till!

Publicerad: 20 februari 2013 kl 15:13
Uppdaterad: 21 juni 2022 kl 11:14