Unna dig en behandling i jul!

Unna dig en behandling i jul!

2022-06-28 | Allmän hälsa

För många känns julen som en rolig och mysig högtid, men den kan också innebära en hel del stress och måsten. Då kan det vara välbehövligt med en avslappnande stund för dig själv. Vården.se har tagit fram tre tips på behandlingar som du kan unna dig i jul.

Jultraditionerna är många – det ska städas, julpyntas, bakas och lagas julmat, för att inte tala om alla julklappar som ska inhandlas och slås in. Det finns studier som visar att en av fem känner generell stress inför julen och alla dess bestyr. Denna jul har vi dessutom genomlidit en lång period av pandemi, som inte lämnat någon oberörd. Därför rekommenderar vi på Vården.se att du tar hand om dig själv lite extra i år. Kanske är det till och med dags att skapa en ny jultradition?

Hos oss på Vården.se kan du snabbt och smidigt boka en behandling hos en legitimerad vårdgivare.

1. Massage

Förväntningarna på att fixa julstämning kan få även en stresstålig person att bli överväldigad. Även om julen är mysig, kan den framkalla stress som sätter sig i kroppen. En avslappnande massage kan mjuka upp kroppen och hjälpa dig att varva ner.

Boka en härlig julmassage här!

2. Skönhetsbehandling

Inför jul och nyår kan det vara kul att piffa till sig lite extra, om man känner för det. Unna dig själv en julklapp för en stunds ompyssling!

Här hittar du kliniker som erbjuder en mängd olika behandlingar inom skönhetsvård

3. Tandblekning

Vi på Vården.se hoppas att 2022 blir ett år av hopp och massa glädje. Ta dig tid för en tandblekning och starta det nya året med ett bländande leende!

Boka din tid för tandblekning i jul!

God jul önskar Vården.se!

Källor:

1177