Vaccinationsmottagning i Göteborg

På vården.se kan du jämföra 96 Vaccinationsmottagningar i Göteborg. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
129 mottagningar i närheten av Göteborg

Närhälsan Masthugget vårdcentral, Göteborg

Nötkärnan Drive in Andra Långgatan 46

Nötkärnan Masthugget Familjeläkare och BVC, Masthugget

Vill du komma i kontakt med mottagningen?

Vad har vaccinationsmottagningar i Göteborg för snittbetyg?

I Göteborg ligger snittbetyget för vaccinationsmottagningar på 3.56, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din vaccinationsmottagning? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och vaccinationsmottagningar i Göteborg.

Vilken vaccinationsmottagning är bäst i Göteborg?

Att välja vilken vaccinationsmottagning i Göteborg du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra vaccinationsmottagningar baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De vaccinationsmottagningar med bästa snittbetyg i Göteborg på Vården.se är:

Så tycker patienter om vaccinationsmottagningar i Göteborg

• Tack till Läkaren Alexander.som är Trevlig nogrann.återkommer när han sagt han ska göra det..förklarar så man förstår.Tack för att jag får ha dig som läkare.. Mvh Thomas

– Thomas O. Närhälsan Högsbo vårdcentral, Högsbo

• Blev väl omhändertagen av trevlig & proffsig personal. Läkaren var lyhörd & bemötande. Känner mig trygg och kommer att komma tillbaka👌🏼

– Yvonne A. Läkargruppen Mölndalsbro, Mölndal

• Jag har varit på Nötkärnan Kortedala i många olika ärenden. Alltid blivit professionellt och engagerat bemött av alla olika läkare jag träffat. Jag tycker de är pålitliga och inkännande.

– Karin S. Nötkärnan Kortedala Vårdcentral och BVC, Kortedala

• Jag har listat mig på denna vårdcentral för 1 år sedan och uppskattar väldigt mycket att få träffa samma läkare PG. Dr GP har väldigt bra kunskap, bemötande och behandling alltså jag får utmärkt vård. Receptionen fungerar smidigt.

– Halina R. Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg

• Den här vårdcentralen har verkligen förändrats till det bättre den senaste tiden. Det verkar som att det har anställts en del nya läkare och det är enklare att få tider. Jag har haft turen att få träffa en ung läkare som heter Sofia. Hon är helt fantastisk. Kunnig, lugn, intresserad, empatisk, noggrann. Det känns nästan overkligt att få en sådan läkare i den allmänna vården.

– Hanna A. Vårdcentralen Läkarhuset, Centrum

Vilka vaccinationsmottagningar i Göteborg har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga vaccinationsmottagningar i Göteborg som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en vaccinationsmottagning på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en vaccinationsmottagning?

En vaccinationsmottagning är en mottagning som är specialiserad på vaccinationer. Till en sådan kan du gå för att vaccinera dig mot olika sjukdomar, så att du får ett bra skydd i din vardag.

Vad kan man vaccinera sig mot på en vaccinationsmottagning?

På en vaccinationsmottagning kan man normalt sett få vaccin mot en rad olika sjukdomar. Vanliga vaccin som erbjuds är vaccin mot influensa, mässling, påssjuka, röda hund, hepatit, polio, difteri, stelkramp och HPV (humant papillomvirus). Beroende på din ålder, kön, immuniseringsschema samt vilken mottagning du går till kan utbudet av tillgängliga vaccin variera.

Finns det dropin för vaccin?

Vissa vaccinationsmottagningar erbjuder dropin för vaccin, vilket innebär att man kan komma utan tidsbokning och få sin vaccination direkt. Detta kan vara praktiskt för personer med begränsad tid eller för de som behöver få ett vaccin snabbt. Men det är viktigt att kontrollera om vaccinationsmottagningen erbjuder dropin-tjänster, eftersom det kan variera mellan olika kliniker och regioner.