Filter
Lediga tider

Allergolog barn och ungdom i Göteborg

På vården.se kan du jämföra 3 Allergologer, barn och ungdom i Göteborg. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
4 mottagningar i närheten av Göteborg
mental health

mental health

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har allergologer, barn och ungdom i Göteborg för snittbetyg?

I Göteborg ligger snittbetyget för allergologer, barn och ungdom på 3.45, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din allergolog barn och ungdom? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och allergologer, barn och ungdom i Göteborg.

Vilken allergolog barn och ungdom är bäst i Göteborg?

Att välja vilken allergolog barn och ungdom i Göteborg du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra allergologer, barn och ungdom baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De allergologer, barn och ungdom med bästa snittbetyg i Göteborg på Vården.se är:

Så tycker patienter om allergologer, barn och ungdom i Göteborg

• Vi har gått hos Eszter det senaste året och är mer än nöjda. Professionellt bemötande, lyhördhet och specialistkompetens inom allergi har hjälpt vår familj oerhört mycket. Stort tack!

– Anna Karin W. Eszter Fabian Barnmedicin

• En barnläkare som är nogrann och lyhörd. Som förälder känner jag mig lyssnad på och mitt barn har äntligen fått adekvat hjälp. Tack!

– Anne H. Eszter Fabian Barnmedicin

• Mina två barn har gått hos Eszter de senaste åren, vi har alltid blivit väl bemötta och fått bra hjälp!

– Karin E. Eszter Fabian Barnmedicin

• Jag har gått dit med mina tre barn och har alltid fått hjälp, rådgivning. Lyhörd! 🌞

– Katalin P. Eszter Fabian Barnmedicin

Vilka allergologer, barn och ungdom i Göteborg har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga allergologer, barn och ungdom i Göteborg som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en allergolog barn och ungdom på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad gör en allergolog för barn och ungdomar?

En allergolog som specialiserar sig på barn och ungdomar arbetar med att diagnostisera och behandla allergiska besvär hos unga. De kan arbeta på olika ställen, såsom vårdcentraler,  lung- och allergimottagningar på sjukhus samt privata allergimottagningar. Allergologer för barn och ungdomar har i uppgift att hjälpa unga patienter som lider av allergier, till exempel pollenallergi, pälsdjursallerg, celiaki (glutenintolerans) och astma, genom att erbjuda särskild expertis inom allergi och utföra allergitest på vårdcentraler.

När ska du träffa en allergolog för barn och ungdomar?

Du som förälder bör överväga att söka en allergolog för barn och ungdomar om ditt barn uppvisar något eller några av följande symtom:

• Återkommande eller ihållande nästäppa, nysningar, kliande eller rinnande näsa.
  • Frekventa eller svåra nysattacker.
  • Klåda, rodnad eller svullnad i ögonen.
  • Allergisk astma med återkommande hosta, pipande andning eller andningssvårigheter.
  • Utslag, klåda eller eksem på huden som kan vara kopplade till allergier.
  • Återkommande eller ovanliga matsmältningsbesvär, såsom magont, kräkningar eller diarré efter intag av vissa livsmedel.
  • Misstänkt överkänslighet mot vissa läkemedel eller insektsbett.
  • Tidig debut av allergisymtom, såsom eksem eller födoämnesallergi, hos spädbarn.

Vad kostar det att gå till en allergolog för barn och ungdomar?

Barn och ungdomar, fram till 20-årsdagen betalar i regel inte någon patientavgift i den öppna hälso- och sjukvården, till exempel vid besök hos vårdcentralen. Men kontakta din region och hör om vilka regler som gäller för ditt barn. Att träffa en allergolog för barn och ungdomar på privat mottagning är generellt dyrare. Priset kan variera mellan mottagningar och bero på den specifika behandlingen.