VD:n om vår nya resa framåt

VD:n om vår nya resa framåt

2022-01-18 | Nytt på Vården.se

I juli blev det klart att Bonit Capital, Luminar Ventures samt affärsänglarna Richard Båge och Per Eriksson investerar i Vården.se. Nu står sajten inför en spännande resa! Vi passade på att ställa tre snabba frågor till VD:n Staffan Gustavsson.

Staffan Gustavsson, VD Vården.se

Vad är det huvudsakliga målet för Vården.se?

“Vården.se ska bli en naturlig del av vårdsystemet, där människor i Sverige enkelt ska kunna hitta rätt vård direkt. Vi vill hjälpa dig som patient att söka, jämföra och boka en tid hos valfri vårdgivare, var du än är i Sverige. Vården.se ska bli det självklara valet när du söker vård, precis som Hemnet är det självklara valet när du ska köpa bostad. Målet i framtiden är att samla all information om alla dina vårdgivare på ett och samma ställe.”

Vad är första steget på resan framåt?

“Sedan starten 2012 har vi lyckats bygga upp en bra tjänst – nu ska den bli fantastisk. Det största fokuset just nu är förbättra alla delar av sajten och erbjudandet gentemot våra besökare och kunder. Tack vare investeringen som gjorts i Vården.se kan vi äntligen accelerera vår resa. Förutom att sajten ska bli ännu mer användarvänlig ska vi även öka antalet bokningsbara vårdgivare. För att göra detta behöver vi ytterligare förstärka team med fler kompetenser. Det är där vi befinner oss nu!”

Vilket råd har du fått som hjälpt dig i arbetet med Vården.se?

“Det här rådet fick jag av en tidigare chef: “98 procent av all oro är obefogad”. Det kanske låter klyschigt – men det stämmer! Skulle vi göra ett misstag så är det bara att lära sig av det och fortsätter framåt. Vi tror verkligen på vår idé och är villiga att testa oss fram för att erbjuda den bästa tjänsten inom vård och hälsa!”

Publicerad: 13 augusti 2020 kl 13:11
Uppdaterad: 18 januari 2022 kl 10:39