Hur mår dina tänder egentligen?

Hur mår dina tänder egentligen?

2022-06-28 | Tandvård

Enligt vår undersökning ”Vården, svenskarna och samhället” (2021), har hela 27% av svenskarna skjutit upp att gå till tandläkaren pga Coronapandemin. Vi frågade oss därför: Hur påverkar det våra tänder egentligen?

För att få svar på frågan har vi bjudit in Lars Armbäck till vår podcast ”Utforska Vården”. Lars är ansvarig tandläkare på Smile tandvård. Vi har förberett en massa frågor och vem är bättre att sätta tänderna i dem än den ansvarige tandläkaren för Sveriges största privata tandvårdskedja?

Vi kommer ta status på hur svenska folkets tänder mår och hur ofta man ska gå till tandläkaren. Vi kommer även ställa de där frågorna som man möter i sitt vardagliga liv: Är det ok att ge barnen sockerfri läsk?
Hur mycket tandkräm ska man använda? Vilken mat är värst för tänderna: surt, salt eller söt?

Under året kommer vi även göra gemensamma aktiviteter som ska hjälpa oss alla att blir lite bättre på att ta hand om våra tänder. Har du någon fråga att ställa till Lars kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till fragor@varden.se

Publicerad: 4 november 2021 kl 09:39
Uppdaterad: 28 juni 2022 kl 14:26