Vården.se firar 5 år!

Vården.se firar 5 år!

2022-01-18 | Nytt på Vården.se

I veckan fyllde Vården.se 5 år och vi har därför passat på att intervjua Staffan Gustavsson, VD och en av grundarna till företaget, för att få veta hur bakgrunden till Vården.se såg ut och vad framtiden har att erbjuda.

Vården.se är Sveriges största privata söktjänst för vård och hälsa. Vi hjälper närmare 100 000 användare varje vecka att hitta rätt vårdgivare när de är i behov av vård. Det är viktigt för oss att själv ha möjlighet att göra ett aktivt val när det gäller sin vård. Tanken med Vården.se var att göra vården mer lättillgänglig och enklare för att på så sätt göra människor lite friskare.

– Det bästa med Vården.se är att vi verkligen kan göra skillnad, säger Staffan Gustavsson, VD på Vården.se. Vi kan på ett enkelt och smidigt sätt knyta ihop personer i behov av hjälp med någon som kan lösa det åt dem. Allt från att du vaknar upp med ryggskott till att du befinner dig i en livskris.

Grundandet av Vården.se

Idén till Vården.se kläcktes för många år sedan av Marcus Boström, Fredrik Söderlindh och Magnus Obel från det välrenommerade företaget EMG (Educations.com Media Group), mer känt för portaler som Stundentum.se, Utbildning.se och Gymnasium.se. De såg ett informationsbehov inom vården, precis som de identifierat inom utbildningsbranschen.

– Jag och min kompanjon Martin Palm fick för snart sex år sedan förfrågan om vi ville ta oss an denna fascinerande utmaning – och resten är historia, säger Staffan.

Stort kundfokus

Vården.se har från start haft ett stort kundfokus med transparens som ledord. Det har gett oss förmånen att ha väldigt långa och framgångsrika samarbeten med alla våra kunder. Många av våra kunder som var med från starten hjälper vi fortfarande idag. Vårt produktutbud har naturligtvis breddats sedan starten, mycket i samråd med våra kunder, och idag kan vi hjälpa dem med i stort sett hela deras digitala avtryck.

Kommande planer för Vården.se

På kort sikt vill vi på Vården.se fortsätta utveckla våra kundrelationer och skapa ett högt användarvärde. På lite längre sikt vill vi naturligtvis göra det möjligt för allt fler personer att bli hjälpta av vår tjänst i kombination med att vi fortsätter ha det fina samarbete vi har med våra trogna och nya kunder.

– Vi gör detta möjligt tack vare ett riktigt bra team där alla vill utvecklas, säger Staffan. Vi drivs av att hjälpa både våra kunder och användare, samtidigt som vi lyckas ha väldigt kul tillsammans.

Vården.se-logga

Publicerad: 6 april 2017 kl 10:34