Familjeterapeuterna Syd psykoterapimottagning, Uppsala

Familjeterapeuterna Syd psykoterapimottagning

, Kungsängen

Technosite, Kungsgatan 62 2tr, Uppsala, 75341 Uppsala

Öppet lördag från 08:00

Vi erbjuder Psykoterapi hos behandlare med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Metoderna vi använder är väl beprövade och har empiriskt god effekt. Vi har en vilja att utvecklas med vår samtid och arbetar utifrån våra ledord Respekt, Transparens och Glädje. Så här arbetar vi: I samarbete med din remittent skapar vi en plan för din behandling, antalet tillfällen bestäms i din remiss. Vi har en bred kompetens och jobbar bland annat med metoderna KBT, PDT, IPT och Systemteori.
. Specialistkompetenser: Hos oss arbetar behandlare med specialistkompetens inom trauma, ätstörningar, PTSD, neuropsykiatrisk utredning/ problematik, våld i nära relation, stress, medberoende, HBTQI, sexologi, systemteori, familjebehandling, föräldrastöd, hedersproblematik och kulturella frågor. Vi har möjlighet att ta emot för Psykoterapi på svenska, engelska och persiska. Tillgänglighet: Vi finns i centrala Uppsala, lokalen är tillgänglighetsanpassad och vi har utrymme för att ta emot familjer, grupper eller andra sällskap. Har du med dig en barnvagn eller kommer i permobil, meddela gärna din behandlare i förväg så skapar vi bästa möjliga förutsättningar för ditt besök. Vi har öppet mellan klockan 8.00–19.00 vardagar och tillgängliga besökstider under lördagar. Vi erbjuder digital behandling om så önskas. Våra telefontider är klockan 7.00–18.00 måndag-fredag. Vi erbjuder utöver Psykoterapi via remiss även privata besök. Se gärna vår hemsida familjeterapeuterna.com för mer information.

Informationen uppdaterades 04:02 - 2 apr, 2024

Psykoterapi, vuxna, Psykoterapi, barn och ungdom