Odengatan 31, Stockholm

Samtalsterapi

Parterapi

Välkommen till Reimers Psykoterapimottagning!

Reimers Psykoterapimottagning är en privat mottagning som drivs av leg. Psykoterapeut Senada Reimer, och ligger på Odengatan 31, mitt i Stockholm. Hon tar emot patienter som önskar en lite mer djupgående behandling än det som kognitiv beteende terapi (KBT) har att erbjuda. Med ett psykodynamiskt fokus riktar Senada in sin psykoterapi på din barndom och uppväxt för att du ska få en ökad förståelse kring varför du fungerar så som du gör idag. Senada jobbar även med barn och ungdomar och har 7 års erfarenhet från att ha jobbat på barn- och ungdomsspykiatrin, BUP.

Detta kan du få hjälp med hos Reimers Psykoterapimottagning

Hos Senada Reimer kan du vända dig för:

• interpersonell psykoterapi (IPT)

• psykodynamisk psykoterapi (PDT)

• mentaliseringsbaserad psykoterapi (MBT)

• parterapi

• barn- och ungdomsterapi.

Fokus på psykodynamisk psykoterapi

I terapin med Senada Reimer fokuserar behandlingen ofta på att problematiska reaktioner som uppstår i själva behandlingssituationen. Psykodynamisk psykoterapi (PDT) grund kan därför hjälpa patienter med komplex problematik, som oftast har svårt att etablera en fungerande relation med deras terapeut. PDT går ut på att hjälpa patienten att nå en ökad medvetande om deras inre konflikter och problematiska relationer. Genom stöd från terapeuten får patienten hjälp till att identifiera, uppleva och hantera svåra känslor och lära sig att reglera dessa på ett sunt sätt.

Vidare kan PDT vara ett bra val för den som är nyfiken på ens egen anknytningsstil samt vad det innebär för ens relationer. Detta gäller framförallt patienter som upplever att de har svårt att skapa stabila och trygga relationer både privat och yrkesmässigt.

Hur långa är samtalen hos Reimers Psykoterapimottagning?

Samtalen med Senada Reimer för enskilda patienter är 50 minuter. Om du går i parterapi så är en session mellan 75-90 minuter.

Psykoterapeut Senada Reimer är medlem i Psykoterapicentrum.

Varmt välkommen till Reimers Psykoterapimottagning!

Informationen uppdaterades 14:33 - 19 dec, 2023

Senada Reimer

16 feb, 2024

Mycket professionellt bemötande med en varm och mänsklig ton.

13 feb, 2024

12 feb, 2024

Superbra och inkännande med bra råd.

9 feb, 2024

Senada har förändrat mitt liv i grunden och gett mig insikter som ingen annan tidigare har kunnat ge mig. Hon förmedlar trygghet och styrka som har fått min självkänsla att växa enormt. Rekommenderar varmt Senada om du varit med om trauma som du behöver bearbeta för att bli den bästa versionen av dig själv och få tillbaka kontrollen över ditt liv och välmående!

8 feb, 2024

Det är viktigt att komma överens/klicka med sin terapeut/psykolog och det tycker jag att det gör. Jag blir bemött med respekt och jag känner att besöken hjälper mig hantera min vardag bättre.

Lördag - Söndag:12:00 - 17:00