Mentea psykoterapimottagning Bålsta, Bålsta
mental health

Mentea psykoterapimottagning Bålsta

, Bålsta

Sjövägen 6, Bålsta, 74631 Bålsta

På Mentea psykoterapimottagning kan du få stöd, information och behandling för psykologiska och relationella utmaningar och dilemman genom psykoterapi/psykoterapeutiska samtal. Det kan avse psykisk ohälsa, med bland annat symtom som olika ångesttillstånd, nedstämdhet och depression samt olika former av trauma, enskilda och uppväxttrauman. Vi har även djup kompetens kring beroende-/anhörigproblematik, liksom upplevelser av relationsproblem – till exempel en erfarenhet att växa upp i en dysfunktionell familj/omgivning.
Vi har mångårig erfarenhet av psykoterapeutiskt arbete med enskilda individer, par och familjer, grupper, i mycket varierande livssituationer och dilemman. Arbetet anpassas och utformas efter de individuella utmaningarna och målsättningarna för dig som söker oss för ett meningsskapande samarbete . I samtalen använder vi psykoedukation/lärande samt ömsesidig reflektion samt ett aktiv utforskande för att skapa mening, förståelse och bearbetning. Grunden vilar på psykodynamisk teori (PDT) integrerad med anknytnings- och affektteori, systemteoretiska perspektiv arbetet innefattar även teori och metodik ur kognitiv psykoterapi (KBT) samt acceptance commitment therapy (ACT). Vi som arbetar på mottagningen är Pia Marie Keanius, socionom, leg psykoterapeut, verksamhetschef Mentea familjerådgivning och psykoterapimottagning Niclas Reich, socionom, leg psykoterapeut, familjerådgivare Vi har avtal med region Uppsala för att ta emot dig som har remiss från psykiatrisk mottagning. Välkommen att höra av dig!

Informationen uppdaterades 04:02 - 2 apr, 2024

endast bokade besök

övrig tid telefonsv

Psykoterapi, barn och ungdom, Psykoterapi, vuxna