Filter
Lediga tider
Specialistområden

Specialisttandläkare i Nacka

På vården.se kan du jämföra 6 Specialisttandläkare i Nacka. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
64 mottagningar i närheten av Nacka
Nacka Tandvårdsteam
4.9 (70)

3.5 (2)

Karlakliniken, Östermalm
4.8 (56)

1.0 (1)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har specialisttandläkare i Nacka för snittbetyg?

I Nacka ligger snittbetyget för specialisttandläkare på 4.93, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din specialisttandläkare? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och specialisttandläkare i Nacka.

Vilken specialisttandläkare är bäst i Nacka?

Att välja vilken specialisttandläkare i Nacka du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra specialisttandläkare baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De specialisttandläkare med bästa snittbetyg i Nacka på Vården.se är:

Så tycker patienter om specialisttandläkare i Nacka

• Helt klart i säkrklass bästa tandläkaren jag varit hos. Bra bemötande, trygga och lugna och tar sig tiden för patienten! Jag har dragit ut en tand, även bytt ut mina tandfasader, gjort botox mot migrän och tandgnissling. Och nu har jag även gjort fillers i läppana för att göra munnen jämn och ville inte att det skulle synas och inte vara "för mycket", och fick ett kanonresultat! Till och med över mina förväntningar! Känner mig så otroligt trygg! Tack alla på Nacka tandvårdsteam för att ni är grymma!

– Erica G. Nacka Tandvårdsteam

• Toppen!

– Sven L. Nacka Tandvårdsteam

• Efter att ha blivit felbehandlad flera gånger har jag utvecklat en tandvårdsrädsla. Jag tog mod till mig och bokade in en tid på Nacka tandvårdsteam efter att ha läst på nätet att de är bra. Jag kan verkligen rekommendera kliniken! Jag fick träffa Mona Johansson, hennes lugna sätt och vänlighet gjorde att jag också blev lugn. Så skönt att ha hittat en tandläkare som jag vill gå tillbaka till. Tandsköterskan var också underbar, lugn och vänlig. Uppskattade också att kliniken inte är inredd så sterilt utan det känns som om man kommer hem till någon när man sitter i väntrummet :)

– Kristina E. Nacka Tandvårdsteam

• Jag rekommenderar varmt Nacka Tandvårdsteam. Trevliga och kunniga. Och mycket smidigt att kunna boka direkt på nätet. Jag kunde inte gå till en bättre tandhygienist än Annika, hon är bara bäst!

– Pernilla D. Nacka Tandvårdsteam

• Har alltid varit rädd att gå till tandläkaren men är inte alls rädd efter att ha varit hos Nacka Tandvårdsteam. Många besök på kort tid då jag både lagade tänder och gjorde kronor på framtänderna och jag glad att jag valde att gå till dom. Dom är så trevliga och man känner sig väldigt trygg hos dom! 5/5 i betyg till både Mona som tandläkare och Elisabeth som tandsköterska. Så grymma!

– Stina H. Nacka Tandvårdsteam

De specialisttandläkare i Nacka som erbjuder tid snabbast är:

Vilka specialisttandläkare i Nacka har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga specialisttandläkare i Nacka som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en specialisttandläkare på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är specialisttandläkare?

En specialisttandläkare är en tandläkare som har genomgått ytterligare utbildning och specialisering inom ett specifikt område inom tandvård. Det finns olika specialiteter inom tandvård, såsom ortodonti (diagnostiserar, förebygger och behandlar olika bett- och tandställningsfel), endodonti (diagnostiserar och behandlar sjukdomar och skador i tandens pulpa och rotkanaler), och pedodonti (specialisttandvård för barn och ungdomar).

Specialisttandläkare har expertkunskap och erfarenhet inom sitt specialområde och erbjuder avancerad diagnostik, behandling och vård inom sina specialiteter. De arbetar ofta i team med allmäntandläkare och andra specialister för att erbjuda en omfattande tandvård till sina patienter. Att träffa en specialisttandläkare rekommenderas om man har stora och mer komplexa tandvårdsbesvär.

Vad gör en specialisttandläkare?

En specialisttandläkare har i uppgift att erbjuda avancerad diagnostik, behandling och vård inom sin specialitet, och kan beroende på sin specialisering utföra olika typer av ingrepp och behandlingar. Till exempel kan en ortodontist arbeta med att rätta till tand- och käkfel, medan en parodontolog istället fokuserar på behandling av tandköttssjukdomar.

Hur går man tillväga för att träffa en specialisttandläkare?

För att träffa en specialisttandläkare kan man behöva en remiss från sin allmäntandläkare eller tandhygienist. Remissen skickas sedan till specialisttandvården eller den specifika tandspecialisten som sedan kontaktar patienten för att boka tid för en konsultation. Vissa privata mottagningar kräver ingen remiss för att träffa en specialisttandläkare – på sådana mottagningar kan man direkt kontakta och boka tid för en konsultation.