Apalby Reumatologmottagning, Privata vårdgivare

Apalby Reumatologmottagning, Privata vårdgivare

, Västerås

Vasagatan 93, Västerås, 72223

Apalbys reumatologmottagning är en specialiserad öppenvårdsmottagning som utför reumatologisk vård. Vi utreder, behandlar och rehabiliterar dig med inflammatoriska, reumatiska led- och systemsjukdomar. Vi behandlar dig som är i behov av modern antireumatisk behandling, i form av biologiska eller övriga immunmodulerande läkemedel samt cytostatika (cellgift). Vi har hög kompetens inom muskeloskeletal ultraljudsdiagnostik och behandling med framför allt ultraljudsledd cortisoninjektion, i de flesta leder. Vi arbetar efter nationella riktlinjer för behandling av reumatiska sjukdomar. Vi följer kvaliteten på vårt arbete genom att delta i det nationella kvalitetsregistret för reumatiska sjukdomar. Kvalitetsregistret som förkortas SRQ rapporterar årligen till Socialstyrelsens Öppna jämförelser. Apalbys reumatologmottagning uppfyller kraven på vårdgaranti. Vi ingår i Vårdval Västmanland och högkostnadsskyddet gäller hos oss.
Hos oss på Apalby Friskcenter hittar du en bred kompetens inom rehabilitering. Vi är ett flera Legitimerade Fysioterapeuter som arbetar med flera olika inriktningar inom fysioterapi och rehabilitering med inriktning mot rörelse- och stödjeorganen. Kompetensbredd inom idrottsmedicin, OMT, MDT/McKenzi, ergonomi m.m.

Informationen uppdaterades 10:20 - 4 mar, 2024

Sjukgymnastik/Fysioterapi, Reumatologi