Birgitta fick snabbt hjälp med svullet knä – tack vare Sophia Direkt

Birgitta fick snabbt hjälp med svullet knä – tack vare Sophia Direkt

ANNONS. Innehåll från Sophia Direkt.

När Birgittas gamla knäskada gjorde sig påmind efter 19 år behövde hon söka hjälp. Birgitta kom snabbt i kontakt med den digitala tjänsten Sophia Direkt, där hon fick bra bemötande och hjälp att boka tid med en fysioterapeut!

6 maj 2022 kl 13:44

Gammal knäskada som gjorde ont

För 19 år sedan genomgick Birgitta en knäoperation efter att ha skadat knäet illa. Operationen gick bra och utan komplikationer, och Birgitta blev snabbt återställd. Men nästan 20 år senare började knäet ställa till problem igen.

“Det har gjort ont och svullnat efter träning eller när jag gått längre sträckor. Till sist kände jag att jag behövde söka vård”, säger Birgitta.

Fick snabbt svar av Sophia Direkt

Birgittas gamla knäoperation gjordes på Capio Artro Clinic, och eftersom hon var så nöjd med operationen ville hon gärna få hjälp av dem igen.

“Jag blev glad när jag såg att kliniken finns på Sophiahemmet och kan kontaktas via Sophia Direkt.”

Det var sent på kvällen när Birgitta hittade den digitala tjänsten Sophia Direkt, men hon loggade snabbt och enkelt in med sitt BankID och fick svara på några korta frågor. Redan nästa morgon hade hon fått ett sms – ärendet var hanterat.

Personligt bemötande genom appen

I sms:et från Sophia Direkt fanns en länk, som hon skulle klicka på för att få chatta med en vårdlots, berättar Birgitta.

“Jag gjorde det och fick ett väldigt bra bemötande, och trots att vi enbart kommunicerade skriftligt, kändes det förvånansvärt personligt”, berättar Birgitta.

Efter att hon svarat på några kompletterande frågor, kunde vårdlotsen på Sophia Direkt snabbt konstatera att Birgitta behövde träffa en fysioterapeut.

“Vårdlotsen frågade mig när jag kunde komma, och gav mig flera tider att välja på – några av dem redan nästa dag. Jag hade aldrig trott det skulle gå så snabbt!”

Vårdtid omgående – utan telefonköer

Att komma i kontakt med Sophia Direkt är väldigt enkelt och smidigt eftersom man inte behöver passa några telefontider eller stå i telefonkö och vänta, menar Birgitta.

“Jag bara loggar in när det passar mig och skriver ett meddelande. Nästan omgående får jag ett sms om att jag ska logga in och läsa svaret. Nu har jag gått hos min fysioterapeut Fredrik flera gånger och känner att mitt knä har blivit starkare. Jätteskönt!”

Om Sophia Direkt

Sophia Direkt är en digital förmedlingstjänst för patienter som vill betala för vården själva. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt och du loggar enkelt in med hjälp av ditt BankID. Sophia Direkt samarbetar med Sophiahemmets anslutna vårdgivare, och du kan få hjälp med

• privat läkarbesök
  • hälsoundersökning