Rehabenheten Sala, Västmanlands sjukhus Sala, Region Västmanland

Sala

Vi samarbetar med specialistklinikerna i Västerås, inom den egna kliniken och till viss del med primärvården. Till oss kommer du efter remiss från specialistvården.
På vår fysioterapimottagning får du hjälp med rehabilitering efter ortopediska skador eller operationer.
Vi erbjuder även rehabilitering efter hjärtinfarkt, vid KOL och reumatologiska besvär och likaså rehabilitering vid olika neurologiska funktionsnedsättningar.
Vi arbetar efter nationella evidensbaserade behandlingsriktlinjer och vårdprogram.
Vi har uppdrag inom vårdval/primärvård när det gäller neurologisk och reumatologisk rehabilitering. Det betyder att du som patient kan söka rehabilitering direkt hos oss och komma remissfritt.

Vi erbjuder även teambaserad rehabilitering
Öppenvårdsrehab utgörs av ett multiprofessionellt team bestående av sjukgymnast/fysioterapeut, arbetsterapeut, sjuksköterska, undersköterska, kurator. Logoped och dietist ingår i teamet vid behov.
Patienternas behov av rehabilitering är eller kan vara mer omfattande.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

• Fredag 08:00 - 13:00 Fysioterapi
  • Fredag 10:00 - 13:00 Öppenvårdsrehab
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:00 Fysioterapimott
  • Fredag 08:00 - 14:00 Fysioterapimott

Kontakt sker oftast via remisser från specialistvården eller internt från klinikens enheter. Läs även information om egen vårdbegäran på 1177 under Regler och rättigheter, Rättigheter i vården, Egen vårdbegäran Västmanland.

Arbetsterapeut, Geriatrisk rehabilitering , Kuratorsverksamhet, Logoped, Sjukgymnast