Åsgatan 61, Falun

Inga lediga tider den närmaste månaden

Massage

Personlig träning

Inga lediga tider den närmaste månaden

Har du besvär med muskler och leder? På Access Rehab Falun får du snabb och modern specialistvård!

Om Access Rehab

På Access Rehab arbetar naprapater, sjukgymnaster, kiropraktorer och massörer med en aktiv, modern och evidensbaserad vård. Då företaget har funnits på marknaden sedan 2008, finns det många års erfarenhet samlad på våra kliniker i Stockholm, Falun och Karlskrona. Vi lägger mycket stor vikt vid bemötandet av våra patienter, för att alla ska känna sig trygga och väl omhändertagna. Access Rehab satsar på ständig kompetensutveckling och vidareutbildning. Det ska också vara enkelt för dig som patient att besöka oss – fysiskt eller online. Hos oss finns inga långa köer eller krav på remiss, och du kan använda din sjukvårdsförsäkring då vi har samarbetsavtal med de flesta försäkringsbolagen. Du som har ett friskvårdsbidrag är också välkommen att boka en massage eller en TPT-timme.

Vad kan du få hjälp med på Access Rehab Falun?

På vår klinik i Falun är våra två erfarna sjukgymnaster etablerade mot region Dalarna. På kliniken arbetar också en mycket uppskattad massage- och friskvårdsterapeut. Access Rehab erbjuder en modern vård vid allt som muskler och leder kan ställa till med. Bland annat kan du få vård för:

• ryggskott

• hälsporre

• tennisarmbåge

• diastas

Access Rehab Falun erbjuder kvinnohälsa

Hos Access Rehab Falun kan du få vägledning i rehabilitering, träning och hantering av besvär som drabbar kvinnor. Vi lyssnar och tar hänsyn till din specifika situation, och därefter sätter vi ihop ett program med träning och behandling som är anpassat efter just dig. Vi kan erbjuda bland annat:

• avslappning/smärtlindring vid spänd bäckenbotten

• träning av svag bäckenbotten

• träning vid inkontinensbesvär

• träning efter kejsarsnitt

• smärtlindrande behandling för endometrios

• graviditetsmassage

Hitta till oss

Vår mottagning hittar du på Åsgatan 61 i Falun. Alldeles runt hörnet, på Kung Gustafs torg, finns närmaste parkering.

Varmt välkommen till oss på Access Rehab Falun!

Informationen uppdaterades 14:17 - 26 feb, 2024

24 maj, 2022

Jättebra bemötande. Väldigt nöjd ♥♥♥♥♥

1 maj, 2022

Jättebra bemötande, supertrevlig personal som verkligen tar ens åkommor på allvar.

4 feb, 2022

Efter en lång tid med nacksmärtor ingen tagit mig på allvar så kom jag till Åsa och hon förstod på en gång att något inte stod rätt till. Så med en otrolig lyhördhet och kunskap så hjälpte hon mig på absolut bästa sätt med som visade sig vara diskbråck i nacken med en viss nervpårverkan. All träning/rehab är helt anpassad efter mig, hur jag är som person och vad som passar min skada. Jag hade inte varit där jag är idag utan denna hjälp!

4 feb, 2022

En utomordentligt kunnig, inspirerande och stöttande sjukgymnast/fysioterapeut har hjälpt mig efter axeloperation där endast en av tre trasiga senor gick att laga. Utan Åsa Redborns insats skulle jag inte vara för jag är idag, ca 1,5 år efter op. Jag har återerövrat att kunna crawla (!), är på väg mot fjärilsim och har även andra fysiska mål i sikte. Med små överkomliga steg och några nya övningar i taget + klok information har hennes inspiration varit helt avgörande för min framgångsrika rehab!

4 feb, 2022

Så nöjd med den hjälp jag har fått med min kroniska och långdragna ryggvärk som jag har haft i åratal och senare även knäproblematik! Från att knappt kunnat gå till postlådan när det var som värst, så är jag nästan smärtfri idag. Kan gå långt varje dag ca. 45 min. med puls utan smärta! Har fått tillbaka energin. Hushållsarbete går som en dans numera och springer i trappar hur lätt som helst! Men det har inte varit någon quick fix. Det kräver att man gör hemläxan man får. Jag är så tacksam och har fått tillbaka ett liv igen!

Lunchstängt kl 12:00-13:00
Onsdag - Torsdag:08:00 - 15:00