Gynekologisk mottagning Sjukhus AB, Södertälje Sjukhus AB

Gynekologisk mottagning Sjukhus AB

, Södertälje

Rosenborgsgatan 10,Hus 19 Plan 4A,Södertälje, 15286 Södertälje

Mottagningen bedriver specialiserad gynekologisk vård. Vi tar emot dig som har olika typer av gynekologiska besvär. Kontakta våra sjuksköterskor för telefonrådgivning. Rådgivning och bokning sker efter medicinsk bedömning per telefon. Utifrån denna bedömning kan du komma att hänvisas till annan vårdgivare.

Barnmorska på gynmottagningen kontaktar du för rådgivning vid oönskad graviditet, abortrådgivning, särskild preventivmedelsrådgivning samt provtagning vid misstanke om könssjukdom. Barnmorskorna ingår i vulvateam och ger viss sexualrådgivning. Du kan även kontakta barnmorskan direkt via 1177s e-tjänster, de heter Barnmorska på gynekologisk mottagning.

Kuratorer och fysioterapeuter finns att tillgå och samarbetar nära oss.
Fysioterapeuterna sitter i hus 18, plan 2. Kuratorerna sitter i hus 6 plan 4.

Gynmottagningen har en filial i Nynäshamn, all rådgivning och bokning sker via gynmottagningen i Södertäljes telefonrådgivning.

Patienter med akuta besvär
På Södertälje sjukhus tar vi emot dig som har svåra gynekologiska besvär som inte kan vänta, till exempel akuta blödningar och svåra smärttillstånd.

Akuta gynekologiska besök hänvisas helgfri måndag-fredag kl 07.30-16.00 till Gynmottagningen, hus 19, plan 4 A. Kvällstid och helger hänvisas akuta patienter till Akutmottagningen med entré Erik Dahlbergs väg 14.

Informationen uppdaterades 05:01 - 13 dec, 2023

Agilokliniken Slussen
Fysioterapi
Södermalm, Stockholm

1 feb, 2023

Fantastiskt bemötande! Kom in med starka blödningar och var mycket orolig.En helt underbar sjuksköterska tog emot mig och prover togs. Därefter blev jag undersökt av dr Maryam Habibikyasaraei. Blev grundligt undersökt. Har sällan mött en så ödmjuk, mild och varsam läkare. Eftersom undersökningen blev en aning komplicerad fick hon hjälp av en kollega (minns ej hennes namn). Kort väntetid, kärleksfullt bemötande och tydlig information. Är så tacksam att jag valde Södertälje Gyn.akut. Kan verkligen rekommenderas !!

Gynekologi, Bäckenbottenverksamhet