Citymottagningen för Sexuell hälsa – hos oss kan du prata om sex

Citymottagningen för Sexuell hälsa – hos oss kan du prata om sex

Har du funderingar kring sex, behöver preventivmedel eller vill testa dig för könssjukdomar? Då är du välkommen till Citymottagningen för Sexuell hälsa! Med generösa öppettider och drop in kan du snabbt och enkelt få hjälp och rådgivning. Vi tar emot alla som är över 18 år, oavsett kön eller sexuell läggning.

3 mars 2022 kl 08:39

Finns könssjukdomar på Östermalm?

Infektioner som sprids via sex kallas för könssjukdomar och är inte alltid något som man pratar öppet om. Men de finns i alla samhällsklasser och behöver behandlas om man blivit smittad. År 2020 hade vi 9000 bekräftade fall i Stockholm av klamydia och vem som helst kan drabbas, oavsett vilken del av stan man bor i. Eftersom många könssjukdomar inte ger tydliga symtom är det viktigt att du testar dig när du har haft oskyddat sex.

Om du tror att du kan ha fått en könssjukdom kan du vända dig till Citymottagningen för Sexuell hälsa för att testa dig – helt gratis.

Du kan träffa oss hur du vill

Det är enkelt att söka hjälp hos Citymottagningen för Sexuell hälsa. Du kan antingen boka en tid på plats på vår mottagning på Karlavägen 60 på Östermalm, eller träffa oss digitalt. Vi har dessutom öppet kvällstid vissa kvällar i veckan.

Vi erbjuder även drop-in tider för testning av könssjukdomar eller förnyande av recept för preventivmedel. Tiderna för drop-in är:

• Måndagar och tisdagar 16:30-18:30
  • Torsdagar och fredagar 08:00-09:00.

Alla är välkomna till Citymottagningen för Sexuell hälsa

Du har rätt att söka vård för olika sexuella svårigheter och funderingar, oavsett kön, könsidentitet eller sexuell läggning. Du kan därför känna dig trygg med att vända dig till Citymottagningen för Sexuell hälsa för hjälp.

Vill du läsa mer om Citymottagningen för Sexuell hälsa?