Lilla Marconigatan 31, Frölunda Torg

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg

Omtanken är en flexibel och dynamisk vårdcentral med BVC och rehabcenter. Du hittar oss bekvämt placerade på Frölunda Torg med egen ingång från Lilla Marconigatan 31.

Det här erbjuder Omtanken

Hos oss hittar du vårdcentral, BVC och rehabcenter, allt under samma tak. Vi kan därför hjälpa dig att ta ett helhetsgrepp om din hälsa. Utöver en vårdcentrals vanliga utbud, erbjuder vi flera hälsofrämjande aktiviteter och kurser som ökar ditt välmående och hjälper dig till en bättre hälsa.

Vi har drop-in till läkare.

Vi är ett familjeföretag

Omtanken är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi.

Våra löften till dig:

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos Omtanken

Att lista sig kostar inget och innebär att du väljer en vårdcentral där du får din huvudsakliga vård. Om du listar dig hos oss blir ditt läkarbesök dessutom billigare!

Behöver du akut vård?

Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Alléjouren, Södra Allégatan 6 (Axesshuset). Öppettider vardagar kl 17.00-22.00, helg och röda dagar kl 10.00-16.00.

Varmt välkommen till Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab i Frölunda Torg!

Informationen uppdaterades 15:04 - 19 dec, 2022

13 mar, 2024

Jag fick bra uppföljning och rådgivning av diabetessköterskan.

20 feb, 2024

Jag hade en annan VC men fick inte tillräckligt hjälp, de brydde sig inte alls om min mående och situation, sen bytte det till Omtanken i Frölunda torg, fick mycket tillräcklig hjälp av läkaren, psykologen och arbetsterapeut. Läkaren som bryr sig jättemycket, har hög tålamod, fint bemötande, är professionell faktiskt och uppfölja. Jag mår faktiskt väldigt väldigt bättre och känner mig tryggt med den vården och hjälpen som jag får. De faktiskt räddade mig och mitt liv. Jag rekomenderat till mina kompisar att använda den bästa servicen av Omtanken och rekommenderar alla att prova Omtanken!

18 maj, 2022

Lista dig inte här. Världens sämsta vårdcentral. För att få en bokad tid behöver du vänta minst 5 veckor. Annars kan du ringa in klockan 7.45 för att eventuellt kanske någonsin få en dropintid samma dag. Ringer du klockan 7.45 är dock alla tider för dagen slut. Näääää lista er inte här utan någon annan stans.

15 okt, 2020

har försökt ringa er i flera dagar för att förnya recept,går ej att komma fram, jag har inget bankid som jag tycker är dåligt att man måste ha hos er för att beställa på nätet

16 aug, 2020

Hej, sist när jag var hos er fick jag träffa en kvinnlig läkare - Yang Cong. Hon har ägnat en massa tid att prata med mig, kom med väldig bra förslag angående min medicinering. Hon beställde en massa prover och Sms-ade till mig information om resultatet. Jag fick en undersökning som ingen annan läkare har erbjudit mig. Hon är en lovande läkare som verkligen bryr sig om människor.

Fråga ställd 09:24 - 29 apr, 2019

Vill ha nytt recept för Tolterodine Tevo 4mg, tack!

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Ulla, När det gäller receptförnyelse måste jag be dig använda formuläret för detta på vår hemsida www.vasterleden.se eller kontakta din vårdcentral. Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör

Fråga ställd 14:23 - 29 jan, 2019

Hej, jag har problem med ett knä och enl sjukgymnaster skulle jag behöva se en ortoped och magnetröntgen. Kan ni hjälpa mig med detta?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Jens! Vad bra att du träffat en sjukgymnast för ditt krånglande knä. För att kunna träffa en ortoped behöver du först träffa en allmänläkare på din vårdcentral. Läkaren avgör vad som är bäst för dig och vem du behöver träffa med ditt knä. Välkommen att boka en tid till din läkare på vårdcentralen! Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör Västerleden vårdcentral och rehabcenter

Fråga ställd 12:21 - 13 nov, 2018

Har ni dropin tider för influensavaccination?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Ann-Britt! Tack för din fråga. Vi har drop-in för influensavaccination tisdag-torsdag kl.13.00-15.00. Du behöver inte vara listad på vårdcentralen för att vaccinera dig. Se mer information på vår hemsida www.vasterleden.se Varmt välkommen! Jenny Fogelberg Kommunikatör

Fråga ställd 12:52 - 1 nov, 2018

När har ni årets influensa vaccin?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Kerstin, Tack för din fråga. Detta är nog något som många undrar över just nu. Vi börjar vaccinera mot influensan på tisdag kl. 13.00-15.00. Du är då välkommen på drop-in. Det kommer sedan finnas möjlighet att vaccinera sig på drop-in tisdag-torsdag 13.00-15.00. Varma hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör Västerleden/Allemanshälsan/Järnhälsan/Ekenhälsan

Fråga ställd 10:16 - 31 aug, 2018

Kan man gå till sjukgymnasten hos er utan att vara listad på er vårdcentral?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Anette, Mycket bra fråga! Du är självklart välkommen till vårt rehab utan att vara listad på vårdcentralen. Det är däremot en fördel att vara listad på vårdceentralen om du behöver träffa en läkare i samma ärende. Läkaren och fysioterapeuten/sjukgymnasten kan då läsa varandras anteckningar och tillsammans hjälpa dig på bästa sätt. Varma hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör

Drop in till läkare:
Drop-in till sköterska: