1/12
Öppet måndag från 07:45

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg

Lilla Marconigatan 31, Frölunda Torg

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg

Omtanken är en flexibel och dynamisk vårdcentral med BVC och rehabcenter. Du hittar oss bekvämt placerade på Frölunda Torg med egen ingång från Lilla Marconigatan 31.

Det här erbjuder Omtanken

Hos oss hittar du vårdcentral, BVC och rehabcenter, allt under samma tak. Vi kan därför hjälpa dig att ta ett helhetsgrepp om din hälsa. Utöver en vårdcentrals vanliga utbud, erbjuder vi flera hälsofrämjande aktiviteter och kurser som ökar ditt välmående och hjälper dig till en bättre hälsa.

Vi har drop-in till läkare.

Vi är ett familjeföretag

Omtanken är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi.

Våra löften till dig:

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos Omtanken

Att lista sig kostar inget och innebär att du väljer en vårdcentral där du får din huvudsakliga vård. Om du listar dig hos oss blir ditt läkarbesök dessutom billigare!

Behöver du akut vård?

Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Alléjouren, Södra Allégatan 6 (Axesshuset). Öppettider vardagar kl 17.00-22.00, helg och röda dagar kl 10.00-16.00.

Varmt välkommen till Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab i Frölunda Torg!

Boka behandling

Drop-in mottagning till allmänläkare
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Omtanken Vårdcentral i Frölunda Torg erbjuder drop-in till läkare. Hit kan du komma om du fått symtom som inte kan vänta till ett bokat läka...

Vaccination
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Vaccination mot olika sjukdomar Människor kan vaccinera sig mot olika sjukdomar vid olika tillfällen i livet. Exempelvis kan det röra sig...

BVC
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Vad gör BVC? Hos Omtanken BVC i Frölunda Torg kan du få hjälp med hälsoundersökningar och vaccinationer för barn mellan 0-6 år. Vi ger di...

Sjukgymnastik / Fysioterapi
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Hos Omtanken Rehabcenter i Frölunda Torg kan du få hjälp av en fysioterapeut (sjukgymnast). Fysioterapeuter är experter på kroppens muskler,...

Arbetsterapi
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg i Västra Frölunda

När du har fått en skada, sjukdom eller har problem som skapar obalans i livet kan du får hjälp av en arbetsterapeut. De hjälper dig med att...

Samtalsterapi
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Psykiatriska diagnoser är idag en av de vanligaste bakomliggande orsakerna till sjukskrivning och frånvaro från arbetsmarknaden. Hos Omtanke...

Frågor och svar

Fråga ställd 09:24 - 29 apr, 2019

Vill ha nytt recept för Tolterodine Tevo 4mg, tack!

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Ulla, När det gäller receptförnyelse måste jag be dig använda formuläret för detta på vår hemsida www.vasterleden.se eller kontakta din vårdcentral. Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör

Fråga ställd 14:23 - 29 jan, 2019

Hej, jag har problem med ett knä och enl sjukgymnaster skulle jag behöva se en ortoped och magnetröntgen. Kan ni hjälpa mig med detta?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Jens! Vad bra att du träffat en sjukgymnast för ditt krånglande knä. För att kunna träffa en ortoped behöver du först träffa en allmänläkare på din vårdcentral. Läkaren avgör vad som är bäst för dig och vem du behöver träffa med ditt knä. Välkommen att boka en tid till din läkare på vårdcentralen! Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör Västerleden vårdcentral och rehabcenter

Fråga ställd 12:21 - 13 nov, 2018

Har ni dropin tider för influensavaccination?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Ann-Britt! Tack för din fråga. Vi har drop-in för influensavaccination tisdag-torsdag kl.13.00-15.00. Du behöver inte vara listad på vårdcentralen för att vaccinera dig. Se mer information på vår hemsida www.vasterleden.se Varmt välkommen! Jenny Fogelberg Kommunikatör

Fråga ställd 12:52 - 1 nov, 2018

När har ni årets influensa vaccin?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Kerstin, Tack för din fråga. Detta är nog något som många undrar över just nu. Vi börjar vaccinera mot influensan på tisdag kl. 13.00-15.00. Du är då välkommen på drop-in. Det kommer sedan finnas möjlighet att vaccinera sig på drop-in tisdag-torsdag 13.00-15.00. Varma hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör Västerleden/Allemanshälsan/Järnhälsan/Ekenhälsan

Fråga ställd 10:16 - 31 aug, 2018

Kan man gå till sjukgymnasten hos er utan att vara listad på er vårdcentral?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Frölunda Torg svarar:

Hej Anette, Mycket bra fråga! Du är självklart välkommen till vårt rehab utan att vara listad på vårdcentralen. Det är däremot en fördel att vara listad på vårdceentralen om du behöver träffa en läkare i samma ärende. Läkaren och fysioterapeuten/sjukgymnasten kan då läsa varandras anteckningar och tillsammans hjälpa dig på bästa sätt. Varma hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör

4.21 / 5

27 nov, 2020 Carina A. skrev:

15 okt, 2020 agneta j. skrev:

har försökt ringa er i flera dagar för att förnya recept,går ej att komma fram, jag har inget bankid som jag tycker är dåligt att man måste ha hos er för att beställa på nätet

16 aug, 2020 Cornel B. skrev:

Hej, sist när jag var hos er fick jag träffa en kvinnlig läkare - Yang Cong. Hon har ägnat en massa tid att prata med mig, kom med väldig bra förslag angående min medicinering. Hon beställde en massa prover och Sms-ade till mig information om resultatet. Jag fick en undersökning som ingen annan läkare har erbjudit mig. Hon är en lovande läkare som verkligen bryr sig om människor.

4 jun, 2020 Steve C. skrev:

Vill kommentera er hemsida. Alla länkar som står "Boka" på Omtänken Frölunda Torgs sida går till "Lista dig" sidan. Mycket förvirrande och otydligt och jag gissar att merparten av era besökare är redan listade. Jag lyckades till slut hitta en text som förklarar att man får bara boka per telefon just nu, men telefonnummrarna står längst ner och är dölda (man måste klicka fram dem). Det är mycket dåligt tillgänglighet och svår även för mig som har jobbat med webb i 20 år att förstå och hitta. Kommentarerna som tar upp ungefär en tredjedel av sidan är senast från 2019 och det finns ingen möjlighet att lämna nya kommentarer. Ta bort dem! Helt enkelt - se över hemsidan. Viktigast information först. Gör det enkelt för folk att hitta nödvändig information och boka med er.

13 jun, 2018 Kristina A. skrev:

Ni är fantastiska.. Tack för att ni finns

Måndag - Torsdag : 07:45 - 17:00
Fredag : 07:45 - 16:00