Psykiatriker i Södermalm

På vården.se kan du jämföra 17 Psykiatriker i Södermalm. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
157 mottagningar i närheten av Södermalm

ADHDdoktorn
Digital vårdgivare

Aleris Ätstörning

Vill du komma i kontakt med mottagningen?

Vad har psykiatriker i Södermalm för snittbetyg?

I Södermalm ligger snittbetyget för psykiatriker på 3.78, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din psykiatriker? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och psykiatriker i Södermalm.

Vilken psykiatriker är bäst i Södermalm?

Att välja vilken psykiatriker i Södermalm du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra psykiatriker baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De psykiatriker med bästa snittbetyg i Södermalm på Vården.se är:

Så tycker patienter om psykiatriker i Södermalm

• Tiina är en terapeut som skapar ett tryggt utrymme och ser till att lära känna en på djupet för att kunna erbjuda den rätta hjälpen och bemötandet man behöver. Samtal med Tiina är både fria och strukturerade med hemmauppgifter. Hon ser till att man alltid skriver ner sina framsteg men också tankar och insikter för att alltid kunna gå tillbaka och påminna sig själv om vad som är funktionellt för just en själv. Jag kan starkt rekommendera Tiina för dig som vill göra en förändring och ta kommandon över sitt välmående och liv.

– Alicja J. Åsö Psykoterapi

• När jag träffade Tiina första gången visste jag knappt varför jag hade sökt hjälp till att börja med, jag var vilse och behövde en fungerande vardag. Jag var besviken på mig själv, men Tiina anmärkte direkt att jag var älskvärd i befintligt skick, precis som jag var där och då. Det är den känslan jag burit med mig under mina 1,5 år hos Tiina. Vi har jobbat tillsammans, skrattat mycket (även många tårar från mitt håll) och hela tiden har jag känt mig trygg att hon verkligen tror att det kommer att gå bra för mig. Tiina är bestämd, tydlig, orädd och främst av allt otroligt varm. Tack för allt!

– Anna G. Åsö Psykoterapi

• Jag började gå hos Tiina för lite mer än ett halvår sedan. Jag har lärt mig mer om mig själv och hur jag fungerar, vilket har gjort att jag kan hantera min vardag på ett mycket bättre sätt. Det jag har uppskattat med Tiina är att hon har en tydlig plan och pedagogiskt går igenom behandlingens olika steg, men samtidigt hanterar de problem och situationer som jag har behövt hantera här och nu. Tiina är en varm person och närvarande och har förmågan att se just dig och vad du behöver.

– Kristina A. Åsö Psykoterapi

• Gått i 1 år i kbt hos Tiina och hade mitt sista besök i förrgår. Verkligen jätte nöjd!

– Anna R. Åsö Psykoterapi

• Mycket tacksam för min tid hos Paul och det arbetet vi lyckades utföra tillsammans. Ett otroligt varmt bemötande och alliansbyggande som bara fördjupades under de 2 åren vi träffades och jobbade tillsammans. Fick hjälp med att identifiera allt från maladaptiva tankemönster och förvridna självuppfattningar till att förstå mina interpersonella relationer på ett djupare plan. Paul har en otroligt tålmodig, fin och inlyssnande framtoning i sitt arbete, och är mycket kompetent i att konversera kring vardagliga teman såväl som mer abstrakta intellektualiserande utsvängningar. Mycket nöjd!

– Simon D. Åsö Psykoterapi

Vilka psykiatriker i Södermalm har öppet på kvällar och helger?

Om du behöver hjälp på kvällen eller helgen kan du vända dig till någon av dessa psykiatriker:

Vad är en psykiatriker?

En psykiatriker, eller psykiater, är en läkare som specialiserat sig inom området psykiatri. Psykiatriker har genomgått medicinsk utbildning och har sedan valt att specialisera sig inom psykiatri för att kunna arbeta med diagnos, behandling och vård av patienter med olika psykiska sjukdomar och störningar. Du kan träffa en psykiatriker på psykiatrin via remiss, eller en privat psykiatriker. Vissa mottagningar erbjuder dig även att träffa en psykiatriker online.

Vad gör en psykiatriker?

En psykiatriker har som huvuduppgift att bedöma, diagnostisera och behandla psykiska sjukdomar och störningar. De kan använda sig av olika metoder, som medicinering, psykoterapi och andra behandlingar för att hjälpa sina patienter att förbättra sin psykiska hälsa.

Vad är skillnaden mellan psykolog och psykiatriker?

Skillnaden mellan en psykolog och en psykiatriker ligger i utbildning och befogenheter. En psykolog har en akademisk utbildning inom psykologi och kan arbeta med diagnostisering samt utföra psykoterapi och rådgivning. En psykiatriker är en läkare med en bredare medicinsk utbildning som kan diagnostisera psykiska sjukdomar och förskriva medicin som en del av behandlingen. Psykologer kan inte skriva ut medicin, utan samarbetar ofta med psykiatriker när medicinsk behandling behövs.