Filter
Lediga tider

Provtagningsverksamhet i Stockholm

På vården.se kan du jämföra 128 Provtagningsverksamheter i Stockholm. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
242 mottagningar i närheten av Stockholm
Medisera Stockholm
5.0 (7)

Vad har provtagningsverksamheter i Stockholm för snittbetyg?

I Stockholm ligger snittbetyget för provtagningsverksamheter på 3.82, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din provtagningsverksamhet? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och provtagningsverksamheter i Stockholm.

Vilken provtagningsverksamhet är bäst i Stockholm?

Att välja vilken provtagningsverksamhet i Stockholm du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra provtagningsverksamheter baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De provtagningsverksamheter med bästa snittbetyg i Stockholm på Vården.se är:

Så tycker patienter om provtagningsverksamheter i Stockholm

• Trevliga personal och de är jätte hjälpsam. De hjälpte mig även om jag av misstag hade en plats någon annanstans. Jag är jätte tacksam.

– Derya S. Unilabs Skärholmen närlaboratorium

• Tack till duktiga Maria som tog så smidigt och bra blodprov på mig. 5/5 stjärnor till henne.

– Linda S. Unilabs Bromma sjukhus närlaboratorium

• Superkunnig & medmänsklig

– Jessica B. Hälsokliniken

• Det bästa jag någonsin var med om! Högsta betyg satt för kunskap/kvalité och framför allt bemötande!

– Christina O. Hälsokliniken

• Med Hälsoklinikens kunniga och kloka behandling/råd har jag kunnat få hjälp både med mitt sjukdomstillstånd och återfått mental styrka.

– Tove S. Hälsokliniken

Vilka provtagningsverksamheter i Stockholm har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga provtagningsverksamheter i Stockholm som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en provtagningsverksamhet på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är provtagning?

Provtagning innebär att att man undersöker hur kroppen mår, genom att samla in exempelvis blod, urin eller avföring och analysera det i ett laboratorium. Genom att ta prover kan du bland annat få svar på om du är sjuk eller lider av någon brist. Provtagning kan göras som en del i en utredning eller allmän hälsokontroll. På en provtagningsverksamhet kan du vanligen få hjälp med till exempel

• cellprov
  • allergitest
  • PCR-test
  • antigentest
  • antikroppstest.

Hur förbereder man sig inför provtagning?

Beroende på vilka prover som ska tas kan du behöva förbereda dig på olika sätt. Detta för att proverna ska gå att genomföra och så att de inte blir missvisande. I vissa fall får du inte äta eller dricka annat än vatten ett visst antal timmar innan provtagningen. Det kallas att fasta, att man gör en fastande provtagning. Inför ett urinprov bör du inte kissa timmarna innan provtagningen. Exakt vad som gäller för de prover du ska ta kan provtagningsverksamheten svara på.

Boka tid hos en provtagningsverksamhet

På Vården.se kan du hitta en mängd provtagningsverksamheter över hela Sverige. Jämför och boka tid för provtagning direkt – där det passar dig!