Testa dig för covid-19 – få svar samma dag!

Testa dig för covid-19 – få svar samma dag!

ANNONS. Innehåll från Läkarintyg Direkt.

Behöver du testa dig för covid-19 och få ett säkert och snabbt resultat? Intygsmottagningen Läkarintyg Direkt i Stockholm erbjuder flera olika test för covid-19 och kan dessutom snabbt utfärda reseintyg för dig som ska resa utomlands och behöver visa upp ett negativt covid-test. Här kan du läsa mer om fördelarna med att genomföra ett test för covid-19 hos Läkarintyg Direkt.

25 januari 2021 kl 12:17

Vilka covid-19 tester erbjuder Läkarintyg Direkt?

På Läkarintyg Direkt kan du göra både PCR-tester och antigentester för covid-19:

Ett PCR-test visar om du har en pågående covid-19 infektion. I alla våra PCR-tester ingår ett stämplat och signerat reseintyg vid negativt resultat. Du kan välja själv var du vill genomföra PCR-testet: på vår klinik eller hemma. Du kan även välja att genomföra ett PCR-test där du får svar samma dag. Testerna sker genom att den bakre delen av näsgången topsas i cirka 5-10 sekunder. Provet skickas sedan till ett laboratorium för analys.

Ett antigentest visar om du har en pågående infektion av covid-19, inom 15 minuter. Testet utförs genom att den bakre näsgången topsas. Detta test skiljer sig från antikroppstest, då det inte visar om du har haft en tidigare covid-19 infektion. Observera även att de flesta länder kräver ett PCR-test för inresa i landet.

Varför ska jag göra mitt covid-19 test hos Läkarintyg Direkt?

Läkarintyg Direkt arbetar för att utförandet av läkarintyg ska effektiviseras och prioriteras inom vården. Det unika med Läkarintyg Direkt är att de erbjuder hembesök, snabba utföranden och svar av covid-19 tester samt flexibla öppettider på kvällar och helger, så att du slipper ta ledigt för att få provsvar och läkarintyg.

Få snabbt svar på om du har covid-19

Läkarintyg Direkt är måna om att se till att du får en inbokad tid så fort som möjligt. I de allra flesta fall kan du få tid för testning av covid-19 redan samma dag. Om läget är akut så kan du få svar redan samma dag. Ordinarie svarstider ligger mellan 24 och 36 timmar.

Varmt välkommen att boka in ditt covid-19 test med tillhörande reseintyg hos Läkarintyg Direkt!