Inom Vallgraven
Filter
Lediga tider
Specialistområden

IVF-läkare i Inom Vallgraven

På vården.se kan du jämföra 3 IVF-läkare i Inom Vallgraven. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
6 mottagningar i närheten av Inom Vallgraven

Vad har ivf-läkare i Inom Vallgraven för snittbetyg?

I Inom Vallgraven ligger snittbetyget för ivf-läkare på 4.46, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din ivf-läkare? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och ivf-läkare i Inom Vallgraven.

Vilken ivf-läkare är bäst i Inom Vallgraven?

Att välja vilken ivf-läkare i Inom Vallgraven du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra ivf-läkare baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De ivf-läkare med bästa snittbetyg i Inom Vallgraven på Vården.se är:

Så tycker patienter om ivf-läkare i Inom Vallgraven

• Mycket professionell. Väldigt trevligt bemötande. Bra service. Rekommenderar mycket starkt

– Galina L. Sokolova Gynkliniken

• Besökte kliniken för en vecka sedan och blev minst sagt positivt överraskad! Bemötandet, hur personligt det kändes, att jag fick en tid så snabbt och blev tagen på allvar. Misstänkte PCOS och fick göra både ultraljud och blodprov. Det här är numera vart jag kommer vända mig varje gång jag behöver gyn! Tack för att ni gjorde det obekväma bekvämt.

– Jennifer C. Sokolova Gynkliniken

• Mycket bra bemötande av både läkare och barnmorska. Kändes kompetenta och vänliga och jag är mycket nöjd. Dock är receptionen och tidsbokningen verkligen i behov av att ses över. För mig gick det bra men två patienter före mig hade fått sina tider ”borttappade” och receptionisten läste upp fel namn, visste inte vad kostnaden skulle vara etc. Receptionen menade att man måste bli uppringd för att tidsbokningen ska gälla men min tid fanns och jag hade bara fått bekräftelse på email så det verkar inte vara korrekt information. Mycket bra förutom administrativt

– EM S. Sokolova Gynkliniken

• Ludmila Sokolova är den mest kunniga gynekolog jag träffat. Som patient hos henne känner man sig trygg då man får ett professionellt, lyhört, mycket kunnigt, vänligt bemötande. Hon har verkligen medkänsla och talang för vårdgivning, och tar sig alltid tid för en som patient. Något man nämner i förbifarten snappar hon upp & ser till att åtgärda. Hon har god koll på PCOS, och man får den hjälpen man behöver och lite därtill. Tyvärr är det svårt att få tid, men när man väl får en tid är det väl värt väntan.

– Katari a B. Sokolova Gynkliniken

• Mycket nöjd med behandlingen och support för mina klimakteriebesvär

– Eleonora B. Sokolova Gynkliniken

Vilka ivf-läkare i Inom Vallgraven har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga ivf-läkare i Inom Vallgraven som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en ivf-läkare på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad gör en läkare som är specialist inom IVF?

En IVF-läkare är en läkare, specialiserad inom reproduktionsmedicin som arbetar med att hjälpa par och enskilda att bli gravida genom assisterad befruktning –  ofta på fertilitetskliniker/IVF-kliniker, reproduktionscentrum, eller sjukhus som har avdelningar för reproduktiv medicin. IVF, som står för in vitro-fertilisering, innebär att befruktningen äger rum utanför kvinnans kropp i ett provrör. IVF kallas också för provrörsbefruktning. En läkare som är specialist inom IVF utgör IVF-behandlingar, övervakar ägglossning, utför äggplockning och embryoöverföring, och ger stöd och rådgivning under hela processen. IVF-läkarens uppgift är därmed att maximera chanserna till framgångsrik graviditet.

Vad kostar det att gå till en IVF-läkare?

Kostnaderna för att gå till en specialist inom IVF i Sverige kan variera beroende på flera faktorer, såsom region, klinik och specifika behandlingsmetoder. Många regioner erbjuder 1-3 kostnadsfria IVF-befruktningar. Kostnaden för IVF-behandling på privat fertilitetsklinik i Sverige ligger generellt på mellan 50 000 och 100 000. Något som också påverkar kostnaden är antal försök som krävs – de flesta behöver mer än ett försök för att uppnå graviditet.

När ska man söka hjälp hos en specialist inom IVF?

Det rekommenderas att söka hjälp hos en specialist inom IVF om du och din partner till exempel har

• försökt att bli gravida under en längre tid utan framgång – vanligtvis efter ett års regelbundna oskyddade samlag.
  • tidigare kända fertilitetsproblem eller medicinska tillstånd som kan påverka fertiliteten, såsom blockering i äggledare, omöjlighet att uppnå ägglossning eller endometrios.

Det bästa är att höra av sig direkt till fertilitetsklinik/mottagning för att få information och råd anpassade utifrån er situation. Många fertilitetskliniker erbjuder också ensamstående  IVF-behandlingar, till exempel med donerade spermier.