Svensk Provtagning Södertälje Nygatan

Nygatan 16, Södertälje

Svensk Provtagning Södertälje Nygatan

Hälsokontroll Premium är en av de mest omfattande analyserna som vi på Svensk Provtagning Södertälje Nygatan erbjuder, och den ger en bra bild av hela din hälsa.

En kontroll av hela din hälsa

Premium är vår mest kompletta hälsokontroll och tittar på 11 st områden som är viktiga för att du ska må bra. Vi analyserar 52 olika analyter inom följande områden:

1. Blodstatus - ger en indikation på om du lider av blodbrist, vilket kan ge symtom som trötthet, yrsel eller andfåddhet.
  2. Vitaminer och mineraler - vi tittar på vitaminer och mineraler, för att se om du har några brister.
  3. B-celler - genom att analysera de vita blodkropparna får du en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  4. Hjärta och kärl - för att se om du eventuellt löper större risk för hjärt- kärlsjukdomar undersöker vi blodets fett- eller sockernivåer.
  5. Inflammation - vi tittar på om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  6. Njurfunktion - vi analyserar hur bra din njurfunktion är.
  7. Enzymer - enzymer fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, som till exempel matsmältningen, och därför är de viktiga att analysera.
  8. Leverfunktion - vi analyserar hur bra din leverfunktion är.
  9. Prostata/testosteron - vi analyserar nivåer av PSA (prostataspecifik antigen) och nivåer av testosteron.
  10. Blodsocker - vi mäter nivån på ditt blodsocker för att se om det är för högt.
  11. Sköldkörtel - vi tittar på om det finns indikation på sköldkörtelrubbning hos dig.

Eftersom detta är en mer omfattande analys behövs det också mer blod för att kunna analysera alla hälso-områden. Det innebär att du kommer att få lämna fler rör med blod hos oss på Nygatan än vid våra mindre hälsokontroller.

Du får en läkarkommentar med dina provsvar

Det kan ta upp till 5-7 dagar efter att du lämnat dina prover för Hälsokontroll Premium på Nygatan innan vi har gjort en fullständig analys. Så fort dina resultat är klara hamnar de i en digital journal som bara du har tillgång till. Med provsvaren får du också en kommentar av en legitimerad specialistläkare, för att du ska ha lättare att förstå vad dina resultat innebär. Läkaren ger också förslag på vad du kan göra för att förbättra dina värden om det skulle behövas.

Viktig information innan du lämnar dina prov på Nygatan

• Glöm inte giltig legitimation.
  • Sikta på att lämna provet innan klockan 10:00.
  • Träna inte före provtagningen.
  • Ta provet på fastande mage, det vill säga att du inte äter något 10-12 timmar innan provtagningen. Du kan däremot dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Tänk på detta dagen innan:

• Ät inte fet mat.
  • Drick inte alkohol.
  • Ta inte järnmedicin.

Lämna inte prover om något av detta stämmer in på dig:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du har tagit Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln några timmar precis innan provtagningen.
  • Du har eller har nyss haft en pågående infektion eller antibiotikabehandling.

Hälsokontroll Premium är en av våra mest omfattande hälsokontroller och ger dig koll på hela din hälsa. Beställ din kontroll idag för provtagning hos Svensk Provtagning Södertälje Nygatan!

Hälsokontroll Stor

Hälsokontroll Bas

Graviditetstest

Prostatatest

Välkommen till Svensk Provtagning Södertälje Nygatan!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Södertälje Nygatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Nygatan i Södertälje. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vårt utbud av hälsokontroller

Vi på Svensk Provtagning Södertälje Nygatan erbjuder många olika hälsokontroller, beroende på vad det är du vill testa:

• Hälsokontroll Premium Plus
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Läs gärna mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför ska du boka en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Södertälje Nygatan

Genom blodprov kan man tidigt se tecken på avvikande värden som kan göra att du ligger i riskzonen för sjukdomar som hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. När sådana indikatorer upptäcks i ett tidigt stadium finns det större möjligheter till behandling som i sin tur gör att du kan undvika problem med hälsan senare i livet. För dig som vill få ett långt och friskt liv är hälsokontroller kombinerat med bra kost och hälsosamma vanor ett bra sätt att kunna må bra riktigt länge!

Hur går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till?

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.

2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Södertälje Nygatan ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i 5 månader.

3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Södertälje Nygatan finns på Nygatan 16 och drivs av Luna Vårdcentral, Unilabs.

4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.

5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Varmt välkommen att boka din hälsoundersökning hos Svensk Provtagning Södertälje Nygatan!

Informationen uppdaterades 14:14 - 5 maj, 2022

Loading map