Fysioterapi / sjukgymnastik

Agilokliniken Nacka

Gamla Värmdövägen 4, Nacka

Agilokliniken Nacka

Naprapatbehandling

Hos Agilokliniken Nacka kan du få hjälp med sjukgymnastik/fysioterapi!

Vad kan en sjukgymnast/fysioterapeut hjälpa till med?

Hos en av Agiloklinikens sjukgymnaster kan du få hjälp att bedöma, behandla eller förebygga smärta som i muskler, leder, skelett och nerver. Vanliga besvär som behandlas är nackspärr, huvudvärk, ryggskott, löparknä, hälsporre, tennisarmbåge, musarm, axel- och stressrelaterade besvär.

Det kan också vara så att man behöver bygga upp musklerna igen efter en tids sjukdom, en skada eller en operation, dels för att musklerna ska fungera som vanligt igen, dels för att förebygga att man får ont. Efter behandling så instrueras övningar som kan utföras hemma, för förbättrad funktion, minskad smärta och undvika nya besvär.

Sjukgymnastik genom träning och manuell behandling

Grunden i sjukgymnastik är träning i olika former och manuell behandling. Manuell behandling är metoder som utförs med händerna, exempelvis manipulation och mobilisering av leder, behandling av muskler via massage samt stretchning.

Välkommen på en behandling hos oss på Agilokliniken Nacka!

Massage

Varmt välkommen till Agilokliniken Nacka!

Christer Cromell och Patrik Sundström öppnade år 1991 upp Stockholm/Tumba Naprapat & Idrottsskadeklinik. Sedan dess har vi hunnit byta namn till Agilokliniken och expandera. Agilokliniken finns nu på 8 ställen: Stockholm City, Norrlandsgatan, Södermalm, Slussen, Tumba, Arenastaden, Nacka och Kista.

Vad kan du få hjälp med hos Agilokliniken Nacka?

Hos oss på Agilokliniken Nacka erbjuds du effektiva och individuellt anpassade manuella behandlingar. Vid behov får du även speciellt framtagna rehabiliteringsövningar. Vi vill att du så snabbt som möjligt ska komma tillbaka till ett aktivt liv - ingen ska behöva ha ont i onödan!

Vi prioriterar kvalitet och effektivitet

Agiloklinikens ambition har sedan start varit att utveckla företaget till en verksamhet som står för kvalité och erbjuder effektiv behandling. Vi är därför mycket noggranna vid rekrytering av personal och ser ständigt till att ligga i framkant gällande maskinell utrustning. Vi håller oss uppdaterade och pålästa gällande forskning kring besvär i rörelseapparaten.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Agilokliniken Nacka - vi hjälper dig att slippa ha ont!

Informationen uppdaterades 08:37 - 4 jul, 2024

Carolina Michels