Stötvågsbehandling

Gamla Värmdövägen 4, Nacka

Agilokliniken Nacka

Naprapatbehandling

Pris: 820 kr

Hos Agilokliniken Nacka erbjuds du stötvågsbehandling - en metod som har många fördelar och hjälper till att underlätta läkningsprocessen.

Vad är stötvågsbehandling?

Stötvågsbehandling, även kallat Shockwave Therapy, är en beprövad, välanvänd och vetenskapligt dokumenterad behandlingsmetod. Stötvågsbehandling är snabb och effektiv, underlättar läkningsprocessen och har en antiinflammatorisk effekt. Stötvågorna bryter också ner ärrvävnad och kalk i muskelfästen, och ger dessutom en överstimulering av nervfibrerna. Detta blockerar och minskar smärtstimuli, samt ökar den smärtlindrande effekten.

Stötvågsbehandling kan vara hjälpsamt vid exempelvis:

• Hälsporre

• Hopparknä

• Tennisarmbåge

• Kalkaxel

• Kronisk hälseneinflammation

Till oss på Agilokliniken Nacka kan du vända dig, om du har några frågor om stötvågsbehandling!

Massage

Pris: 860 kr

Varmt välkommen till Agilokliniken Nacka!

Christer Cromell och Patrik Sundström öppnade år 1991 upp Stockholm/Tumba Naprapat & Idrottsskadeklinik. Sedan dess har vi hunnit byta namn till Agilokliniken och expandera. Agilokliniken finns nu på 7 ställen: Stockholm City, Norrlandsgatan, Södermalm, Slussen, Tumba, Arenastaden och Nacka.

Vad kan du få hjälp med hos Agilokliniken Nacka?

Hos oss på Agilokliniken Nacka erbjuds du effektiva och individuellt anpassade manuella behandlingar. Vid behov får du även speciellt framtagna rehabiliteringsövningar. Vi vill att du så snabbt som möjligt ska komma tillbaka till ett aktivt liv - ingen ska behöva ha ont i onödan!

Vi prioriterar kvalitet och effektivitet

Agiloklinikens ambition har sedan start varit att utveckla företaget till en verksamhet som står för kvalité och erbjuder effektiv behandling. Vi är därför mycket noggranna vid rekrytering av personal och ser ständigt till att ligga i framkant gällande maskinell utrustning. Vi håller oss uppdaterade och pålästa gällande forskning kring besvär i rörelseapparaten.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Agilokliniken Nacka - vi hjälper dig att slippa ha ont!

Informationen uppdaterades 12:44 - 21 mar, 2024

Vi jobbar här