Behandling av huvudvärk

Massage

Behandling av ryggskott

Behandling av hälsporre

Behandling av huvudvärk

Hos JA Naprapat kan vi hjälpa dig som besväras av återkommande huvudvärk. Med rätt behandling kan vi lindra huvudvärken, och till och med hjälpa dig slippa den helt.

Det finns olika typer av huvudvärk

De allra flesta har någon gång drabbats av huvudvärk, och oftast är det helt ofarligt och går att behandla. Men det finns faktiskt flera olika typer av huvudvärk som man kan få. Den vanligaste är spänningshuvudvärk, som brukar kännetecknas av smärta som sitter som ett band runt huvudet, på toppen av huvudet, i pannan eller tinningen. Man kan även uppleva att nacken är spänd och smärtsam, att man känner sig trött eller har svårt att koncentrera sig.

Flera orsaker till huvudvärk

Det är en naprapats uppgift att lista ut vad som orsakar huvudvärk. Det kan bero på olika saker, till exempel nacken, stress, otillräcklig vila eller sömn, att man har synbesvär, dålig hållning, eller är uttorkad. Genom att gå till botten av dina besvär, kan vi hitta rätt behandling och se till så att du undviker samma huvudvärk i framtiden.

Hur behandlar vi huvudvärk?

När du kommer till oss får du berätta om dina besvär och sedan undersöker vi dig för att se vad som är spänt och inte fungerar som det ska. Efter att vi ställt en diagnos tar vi fram en lämplig behandling för dig. Det kan till exempel vara att man mobiliserar stela leder eller använder medicinsk akupunktur. Den behandling vi väljer beror på dina behov och bakgrund, då vi vill att den ska vara så säker och effektiv som möjligt.

Kontakta JA Naprapat och få hjälp med din huvudvärk, redan idag!

Behandling av nackspärr

Behandling av axelsmärta

Varmt välkommen till JA Naprapat!

Du hittar JA Naprapat på Allévägen 6 i Vallentuna. Här träffar du naprapat och ortopedtekniker Jörgen som kan hjälpa dig med alla tänkbara besvär från muskler och leder. Jörgen har 25 års erfarenhet inom naprapati och har haft egen verksamhet som JA Naprapat sedan 2018. Hit är alla välkomna, oavsett hur litet eller stort ditt besvär känns.

Din naprapat i Vallentuna

JA Naprapat ligger med goda kommunikationer från både Täby och Åkersberga, så att du enkelt kan få hjälp när du behöver det. Om du har svårt att ta dig till kliniken kan Jörgen dessutom erbjuda hembesök.

Det här kan du få hjälp med

Hos JA Naprapat kan du få behandling för både akuta och långvariga besvär från rörelseapparaten, som till exempel:

• Ont i knät

• Ischias

• Ont i ryggen

• Diskbråck

• Tennisarmbåge

Behandlingen anpassas alltid efter just dina behov och Jörgen arbetar med flera olika metoder, som till exempel manipulation, mobilisering, triggerpunktsbehandling, massage och el-akupunktur.

Hitta till kliniken

JA Naprapat ligger på Allévägen 6, 2 trappor upp, inne i Harmoni Center. Du tar dig enkelt till kliniken med buss eller Roslagsbanan till Vallentuna station. Kliniken ligger bara 4 minuter bort på gångavstånd.

Välkommen att boka en tid hos JA Naprapat och få hjälp med dina besvär!

Informationen uppdaterades 11:11 - 22 jan, 2024

15 mar, 2023