Södra Agnegatan 29, Stockholm - Visa på karta

4,9

Logo Specialistcenter Scandinavia

Om Specialistcenter Scandinavia

På Södra Agnegatan 29 i Stockholm hittar du Specialistcenter Scandinavia. Vi är en specialistklinik som erbjuder ett heltäckande utbud av ortopediska operationer. Du hittar oss på flera orter runt om i Mälardalen och vi välkomnar alla till våra mottagningar.

Bred ortopedisk kompetens

Hos oss kan du bland annat få hjälp med:

• Impingement och AC ledartros
  • Spinal stenos
  • Hallux valgus
  • Hammartå
  • Hälsenebesvär
  • Artros i mellan- och bakfot
  • Skräddarknuta

Urologi

Specialistcenter Scandinavia har även en urologimottagning och kan hjälpa dig som lider av förstorad prostata med operation.

Våra mottagningar finns runt hela Mälardalen

Specialistcenter Scandinavia finns inte bara i Stockholm, utan har mottagningar på flera ställen runt Mälardalen. Du hittar oss i:

• Eskilstuna
  • Halmstad
  • Södertälje
  • Västerås
  • Örebro

Vi kräver ingen remiss

Till oss kan du komma på remiss från vårdcentral eller sjukgymnast, men du kan också välja att fylla i en egenremiss. I en egenremiss beskriver du själv dina besvär och skickar till oss. Oavsett om du har en remiss eller ej kan vi hjälpa dig till rätt vård.

Varmt välkommen till Specialistcenter Scandinavia!

Informationen uppdaterades 08 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Specialistcenter Scandinavia

Urologi hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Hos Specialistcenter Scandinavia kan vi hjälpa dig som har problem med urinering till följd av förstorad prostata. Vad är prostatan? P...

Diskbråck hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Diskbråck är ett vanligt problem och kan orsaka mycket smärta. Hos Specialistcenter Scandinavia kan du få hjälp med operation för att lindra...

Karpaltunnelsyndrom hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Hos Specialistcenter Scandinavia kan vi operera dig som lider av karpaltunnelsyndrom. Vad är karpaltunnelsyndrom? Karpaltunneln är en...

Hallux valgus hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Hos Specialistcenter Scandinavia utför vi operation av hallux valgus, en felställning på stortåns innersta led. Vad är hallux valgus? ...

Korsbandsskada hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Hos oss på Specialistcenter Scandinavia kan du få hjälp med främre korsbandsskador som kräver operation. Korsbandsskador är vanliga vid ...

Spinal stenos hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Spinal stenos innebär en förtränging av ryggraden, och kan ge domningar ner i benen. Hos Specialistcenter Scandinavia kan du få hjälp med ut...

Höftledsartros hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Höftledsartros drabbar ca tre procent av alla personer över 55 år och kan orsaka större eller mindre besvär. Hos Specialcenter Scandinavia k...

Nervblockader hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Hos Specialistcenter Scandinavia kan vi erbjuda behandling med hjälp av nervblockader. Det kan vara en lämplig metod för att lindra smärta n...

Ryggblockader hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Hos Specialistcenter Scandinavia kan du får hjälp med smärtblockader mot ryggsmärta. Vad är ryggblockader? Smärtblockader, eller nerv...

Bäckensmärta vid graviditet hos Specialistcenter Scandinavia i Stockholm

Det är inte ovanligt med bäckensmärta (ibland kallat foglossning) under och efter en graviditet och det kan vara mycket besvärande. Du kan v...

Karta - Södra Agnegatan 29, Stockholm

4,9

08:34 - 13 nov, 2018 skrev:

Efter att jag sökt vård till att jag blev opererad tog det ca 4v. Där emellan fick jag två inbokade läkarbesök, återkoppling på telefon och magnetröntgen. Super proffsiga och kunnig personal. Om man tyvärr måste opereras så är detta verkligen stället att göra det på!

14:50 - 17 okt, 2018 skrev:

Fantastiskt bemötande från incheckning till utcheckning. Riktigt proffsiga och härliga doktorer och sköterskor.

16:13 - 11 okt, 2018 skrev:

Fantastiskt bemötande och otroligt snabbt handlagt!

14:48 - 10 sep, 2018

12:42 - 03 sep, 2018

11:09 - 19 aug, 2018

10:54 - 10 aug, 2018 skrev:

Den bästa vård man kan tänka sig och lite mer därtill.

14:41 - 08 aug, 2018

13:23 - 09 feb, 2018 skrev:

Tack för att ni tar vid där andra inte ser möjligheterna. Livet har kommit tillbaka tackvare er hjälp.

09:51 - 31 okt, 2017

22:43 - 16 sep, 2017 skrev:

Underbar personal, tur att ni finns, snabb hjälp,operation en vecka efter första besök. Tack Dr Adrian som fixade mitt knä o narkossköterska Anna som höll mig lugn inför narkosen

09:51 - 16 aug, 2017 skrev:

Superproffsigt bemötande, snabba beslut från första kontakt till utförd operation, och jag har fått ett liv.

18:21 - 09 maj, 2017 skrev:

Den bästa tänkbara vård en patient kan få. De tog 4 v från första besöket till operation.Fantastisk personal och läkaren Adrian Amin som opererade mig 28/4.

04:34 - 07 apr, 2017 skrev:

Underbar personal rakt igenom kunde inte ha blivit bemött eller behandlad på ett bättre sätt.

09:04 - 24 mar, 2017 skrev:

Super ställe! Snabbt och enkelt. Är så tacksam för den snabba servicen och mottagande jag fick.

12:32 - 04 jan, 2017 skrev:

Duktiga läkaren och trevliga personal tack Adrian , Rami och Julia 🌹

18:20 - 08 okt, 2016 skrev:

Här lyssnar de på mej som patient.

09:01 - 08 aug, 2016 skrev:

Vill bara tala om att jag inte kan vara nöjdare med den service och omtanke jag fick hos er, både från första besöket till operation av min axel den 19 maj. Allt inom tre veckor. Stort tack från mycket nöjd patient.

10:01 - 01 okt, 2014 skrev:

Snabb proffsig hjälp av trevlig personal!

09:43 - 31 jan, 2014 skrev:

Opererad i axel o, handled.28-01-2014 För mig en behaglig operationsdag. Inget behov av smärtstillande medicin efter operationen.

• Fråga ställd 17:09 20 nov 2018

Hejsan!
    Jag undrar om ni går under högkostnadsskyddet?

Hej.,
    Ja det gör vi. Vi går efter Landstinget Sörmlands taxa.

• Fråga ställd 22:13 14 nov 2018

Hur länge ska jag använda stödförband efter stel operation av stortå. Skon skall användas i 6 v men står inget om förbandet.

Hej.
    Förbandet tar du av när du tar bort stygnen efter två veckor hos sköterskan du fick remiss på. Därefter har du bara strumpa i stödskon de sista 4 veckorna.
    Hoppas att allt går bra för dig!

• Fråga ställd 11:28 22 okt 2018

Hej!
    Jag undrar om ni utför nervblokerare.
    Jag har en tid fått behandling men nu är det så lång väntar tid och mina besvär har blivit värre. // mvh Malin

Hej Malin,
    Det gör vi! Dock bara gällande ländryggar, alltså inte nacke eller bröstrygg.
    Välkommen att fylla i en enenremiss som finns att fylla i på vår hemsida.

• Fråga ställd 07:49 02 okt 2018

Hej! Jag undrar om ni har fått in någon remiss till Carl Gustafsson från Acima Care (Ekeby)?

Hej,
    Vänligen ring om detta på våra telefontider då vi inte kan lämna känslig information på denna sida,. Gå in på vår hemsida. Där kan ni också maila. Välkomna!

• Fråga ställd 12:38 01 okt 2018

Hej!
    Min son, Markus, 24 år har besvär med rygg och axlar och vill få en bedömning av specialist inom ortopedi.
    Jag var med min son till vårdcentral men han fick ingen remiss för vidare utredning av specialist (ortoped).
    Om ni undrar varför inte Markus själv skriver eller kontaktar er så beror det på att han har diagnosen atypisk autism så hans förmåga till kommunikation är nedsatt. Markus har uppdragit mig att ta kontakt med er.
    Kan Markus få komma till er för en bedömning av specialist?
    Vänligen,
    "En orolig far"

Hej.
    Via vår hemsida specialistcenter.nu kan ni fylla i en egenremiss rygg under fliken formulärer. Vi återkopplar inom någon vecka med en kallelse. Välkomna!