Samrehab rehabblocket Västervik

Om Samrehab rehabblocket Västervik

Till oss kommer du för rehabilitering. Vi tar emot dig som har psykisk ohälsa, till exempel stress, ångest, depression.
Vi kan också ta emot dig med neurologisk sjukdom, såsom stroke, MS, Parkinson eller när du drabbats av hjärnskada.

Hos oss arbetar arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster. Arbetsterapeuten hjälper dig som har svårt att klara av dina vardagliga aktiviteter. När du träffar en arbetsterapeut får du hjälp med att reda ut vilken aktivitetsförmåga du har och vad du behöver för att kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Arbetsterapeuten kan också hjälpa till med att göra en utredning av förmågan att köra bil om du drabbats av en stroke eller förvärvad hjärnskada. Utredningen görs då efter remiss från läkare.

0490 - 870 90 Växelnummer
Karstorpsvägen 13, Västervik - visa på karta